Мапа порталу

МИКОЛАЇВСЬКА_МІСЬКА_РАДА


РІШЕННЯ

№ 17/6 від 2007-10-25

Про затвердження Програми “Чисте місто” (ВН. ДОП. ТА ЗМІН №23/14 ВІД 24.04.08)


ВН. ДОП. ТА ЗМІН
З метою забезпечення благоустрою, чистоти і порядку в місті Миколаєві та на виконання п. 4 рішення Миколаївської міської ради від 19.04.07 № 12/21, відповідно до статті 10 Закону України “Про благоустрій населених пунктів”, керуючись п. 22 ч. 1 ст. 26, ст. 59 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, міська рада

ВИРІШИЛА:

1. Затвердити Програму “Чисте місто” (далі - Програма) /додається/.

2. Департаменту ЖКГ (Яворському), головам адміністрацій районів міста Рижику В.І., Клименку В.Г., Устенку В.І., Плохотнюку А.М. провести організаційну роботу щодо виконання Програми “Чисте місто”.

3. Начальнику відділу по роботі із ЗМІ Атанасовій В.О. організувати роботу щодо висвітлення Програми в місцевих засобах масової інформації.

4. Департаменту ЖКГ (Яворському) щороку до 15 січня надавати інформацію про хід виконання Програми “Чисто місто” до міської ради .

5. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійні комісії міської ради: з питань житлово-комунального господарства та благоустрою міста (Бурова), з питань економічної політики, планування, бюджету та фінансів (Бернацького), з питань екологічної політики, охорони навколишнього середовища та ресурсозбереження (Літвака).


Міський головаВ.Д. Чайка


Затверджено
рішенням міської ради
від 25 жовтня 2007
№17/6



ПРОГРАМА “ЧИСТЕ МІСТО”

Вступ

Проблема екологічної небезпеки твердих побутових відходів (ТПВ) гостро стоїть перед кожним населеним пунктом України. Ця небезпека пов’язана з усіма стадіями поводження з ТПВ, починаючи з їх збирання і транспортування та закінчуючи переробленням, утилізацією або захороненням.
Побутові відходи вносять вагомий внесок у забруднення навколишнього природного середовища. Вони утворюються в процесі життя і діяльності людини всюди, де вона знаходиться: у житлових будинках, виробничих підприємствах, адміністраціях, громадських організаціях, невиробничих установах, лікувальних, торговельних та інших закладах. Це найбільша за обсягами накопичення група відходів споживання, яка відрізняється від усіх інших відходів за своїм походженням та складом. Специфічною відмінністю твердих побутових відходів (ТПВ) є велика різноманітність та непередбаченість їх складу. Через присутність в твердих побутових відходах органічних компонентів( особливо харчових відходів) з високою вологістю, вони є джерелом антисанітарії та екологічного забруднення оточуючого природного середовища.
Тверді побутові відходи створюють санітарно-гігієнічну та епідеміологічну небезпеку внаслідок неприємних запахів та шкідливих хімічних сполук, які можуть бути присутні або утворюються в них при біологічному розкладанні органічних компонентів відходів, а також внаслідок присутності в них збудників інфекційних та паразитарних хвороб та внаслідок високої бактеріальної і гельмінтологічної забрудненості.
Практика первісного накопичення та збору і вивезення змішаних міських твердих побутових відходів, що склалася в Миколаєві, обумовлює антисанітарні умови на всіх етапах поводження з ТПВ внаслідок біологічного розкладання (гниття) органічних компонентів, суттєво ускладнює сортування та відбір сировини, перетворює полігон та звалища для розміщення ТПВ в екологічно небезпечні об’єкти, на яких виділяється біогаз, що забруднює атмосферне повітря та фільтрат, що забруднює ґрунтові води.
Сфера поводження з твердими побутовими відходами у великому промисловому місті, яким є м. Миколаїв, є дуже широкою та багатогранною, і її проблеми не вичерпуються загальнодержавним законодавчим та інструктивним регулюванням стосовно відходів. Специфічні місцеві особливості сфери поводження з ТПВ потребують гармонійного поєднання загальнодержавного та місцевих підходів і виробничого досвіду з вирішення існуючих проблем.
На даний час основні норми щодо поводження з відходами регулюються Законом України “Про відходи”, Постановою Верховної Ради України від 5 березня 1998 року “Про основні напрями державної політики України у галузі охорони довкілля, використання природних ресурсів та забезпечення екологічної безпеки” та Законами України “Про охорону навколишнього природного середовища”, “Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення”, а також іншими нормативно-правовими актами.

1. Загальна характеристика міста та сучасний стан
сфери поводження з відходами

Миколаїв розташований у степовій зоні Півдня України в місці злиття річок Інгул і Південний Буг у межах Причорноморської низовини. Займає площу понад 120 км2. Прилегла до міста територія являє собою сухостепову рівнину. У ґрунтовому покриві переважають звичайні чорноземи, суглинки, піщаний грунт.
Чисельність населення м. Миколаїв в 2006 році складала 507,4 тис. чол.

Чисельність населення за роками, тис. чол.

2000 р.2001 р.2002 р.2003 р.2004 р.2005 р.2006 р.
516,4513,9511,3509,7509,0508,3507,4

Житловий фонд м. Миколаєва станом на 01.01.07 складається з 34231 будівлі загальною площею 10878,5 тис.м2.
У м. Миколаєві щороку збільшується утворення твердих побутових відходів (далі - ТПВ), так у 2004 році було вивезено 658 м3 ТПВ, а у 2006 році – 826м3. ТПВ вивозяться та захоронюються на міському полігоні поблизу с. В.Корениха площею 37,93га. Він пристосований для довготривалого використання та складування ТПВ. Об’єм для приймання ТПВ - 50 млн. м3. На даний час заповнення карт полігону ТПВ складає 35 млн.м3. Фільтрат, який утворюється, регулярно відкачують і розсіюють на карти полігону. Захоронюють ТПВ на висоту до 2 м з ущільненням, після чого засипають ґрунтом товщею 40 см. Для оборотної засипки використовують будівельне сміття, а також грунт, який пройшов біохімічний розклад протягом 30 років.
У штаті полігону є чотири працівники-приймальники, які контролюють прибуття автотранспорту з відходами і дають дозвіл на подальше проходження до робочої карти для розвантаження. Вони ж ведуть облік надходження відходів і дані фіксують в журналі. Полігон оснащений трьома бульдозерами і одним екскаватором. Проведено обвалування звалища ровом, глибиною 1 м, що дає можливість недопущення течії зливових вод через територію звалища, а також запобігає заїзду сторонніх машин. Навколо міського звалища створена захисна смуга. Висаджено 12 тис. дерев.
Для недопущення виходу стічних вод і фільтратів, є захисна гребля від звалища. У разі потреби притягується до роботи асенізаційна машина для відкачування фільтратів. Поливальна машина проводить завезення води на побутові і технічні потреби, а також для поливу відходів, для зменшення запилювання повітря і створення умов пожежної безпеки. Полігон забезпечений первинними засобами пожежегасіння – бочками з водою (в літній час), піском і вогнегасниками. На полігоні розроблена інструкція про заходи пожежної безпеки, в якій встановлено порядок протипожежних заходів, обов’язку і дії працівників.

Кількість ТПВ, які вивезені на міське звалище, тис. м3

2001 р.2002 р.2003 р.2004 р.2005 р.2006 р.
588666727658802826

Вивезення твердих побутових відходів на звалище здійснюється від житлових будинків міської комунальної власності, товариств співвласників багатоквартирних будинків, житлово-будівельних кооперативів, приватного сектору, підприємств та організацій всіх форм власності контейнерним методом, а в окремих випадках – сміттєвозами “за дзвінком” ТОВ “Нікспецсервіс”, ТОВ “Корунд”, ТОВ “Стефі”, ЖКП “Південь”, КП “Обрій-ДКП”, ТОВ “Південьнафтозбут”. Вивезення здійснюється щоденно, згідно з розробленими маршрутами руху спеціалізованого автотранспорту, подеколи по мірі їх накопичення. Кількість й об’єм контейнерів забезпечує півторадобове накопичення ТПВ.
Основним місцем захоронення ТПВ є полігон ТПВ. Експлуатацію полігону здійснює комунальне підприємство КП “Миколаївкомунтранс”.
Тверді побутові відходи, які вивозяться на міський полігон, являють собою відходи з житлових будинків – харчові відходи, кімнатне та дворове сміття, скло, шкіра, гума, папір, метал, відходи від ремонту квартир, зола і шлак, великі предмети домашнього вжитку, побутові відходи торговельних підприємств та установ культурно-побутового призначення, відходи підприємств загального харчування, відходи ринків, лікувальних установ, вуличне сміття, промислові та будівельні відходи.


Морфологічний склад ТПВ в 2006 р.

Категорія%
плівка поліетиленова24
деревина 5
будівельні відходи10
гума, текстиль10
папір5
картон5
вуличний змет, листя 34
харчові відходи1
інші відходи6
Разом100

На полігоні спільне знешкодження побутових, радіоактивних і токсичних відходів, які здатні до вибуху, а також зберігання рідких відходів не проводиться. Здійснюється захоронення лише твердих побутових відходів. Рідкі нечистоти зливаються на спеціально обладнаній зливовій станції каналізації.
Утилізація трупів бродячих тварин проводиться в підземних бетонних бункерах-ямах “Бекарі”, в яких відбувається розклад з допомогою хімічної реакції з виділенням тепла. Доступ до ям сторонніх осіб заборонено.
Для поліпшення санітарного стану міста в період рясного листопаду, з метою ефективного використання транспортних витрат, згідно з рішенням виконкому міської ради № 2126 від 23.10.07 складання опалого листа здійснюється в глиняному кар’єрі, розташованому біля міського цвинтаря. З метою недопущення самозапалення на звалищі лист пересипається ґрунтом(шар листя, шар ґрунту).
Згідно з концепцією територіального розвитку міста, розробленого НДІ “Діпроміст” м. Київ, територіальний розвиток міста передбачено в північному напрямку (мкр. Соляні - с. Матвіївка та с. Тернівка – с. Коларівка) з розміщенням там комплексної забудови житлово-громадянського призначення. Розвиток промислової території передбачено у східному напрямку у Промзоні 2 – між вулицями Новозаводською, Баштанським шосе, Херсонським шосе. Тому були запропоновані наступні варіанти розташування майданчиків для перевалки сміття:
- район котельні ДП “НВКГ “Зоря”-“Машпроект”, нафтобази (Широка Балка);
- район Херсонського, Баштанського шосе.
Для обслуговування селищ Тернівка, Матвіївка, мкр. Північний, мкр. Соляні необхідно передбачити майданчики для сортування сміття у районі Соляні.
Для обслуговування Старого та Нового Водопою необхідно відновити перевальний пункт по вул. Інгульській, в районі Аляудського мосту.
Для обслуговування Ленінського району необхідно створити перевальний пункт на території Ленінського району або відновити перевальний пункт в районі вул. Інгульської.
Для обслуговування Корабельного району необхідно створити сміттєперевантажувальну станцію в районі перехрестя вулиць І.Франка та Приміської.
У 2005 році Регіональна торгово-промислова палата Миколаївської області розпочала проведення циклу “круглих столів” з найактуальніших проблем міста Миколаєва, на деяких з них обговорювалося питання щодо організації збирання та переробки сміття в обласному центрі та надана оцінка забрудненості Миколаєва.
У місті працює ряд підприємств, що займаються операціями зі збирання, зберігання, оброблення, транспортування відходів та мають відповідні ліцензії. Так, відходи 1 класу токсичності (зокрема, відпрацьовані люмінесцентні лампи) видаляються підприємствами МВКП “Вікінг”, ПП Білоус.

2. Мета Програми

Підставою для розробки Програми поводження з твердими побутовими відходами є ціла низка невирішених питань у цій сфері:

1. Послуги, які надаються із вивезення ТПВ не забезпечують споживачів послугами високого рівня та якості.
2. Неповне охоплення всіх утворювачів ТПВ договорами на вивіз ТПВ.
3. Низький рівень технічного оснащення автопарку спецтранспорту для вивозу ТПВ та недостатня кількість сміттєзбірних контейнерів, особливо для приватного сектора.
4. Рівень тарифів на обслуговування житла не в повному обсязі покриває витрати по дотриманню норм накопичення та вивозу відходів.
5. Не вирішене питання роздільного збору відходів.
6. Відсутність сміттєпереробного комплексу .
7. Відсутність єдиного реєстру утворювачів ТПВ по районах міста.
8. Відсутність централізованої служби з укладення договорів на вивіз відходів та контролю за платежами.
9. Полігон побутових відходів є постійним джерелом забруднення довкілля, місцем розмноження комах, гризунів, бродячих тварин, що переносять збудників інфекцій, а також спричиняють зростання захворюваності на інфекційні хвороби.

Метою Програми є координація дій органів всіх гілок місцевої влади, суб’єктів господарювання та активізація населення для створення умов, що сприятимуть забезпеченню повного збирання, перевезення, утилізації, знешкодження та захоронення відходів та обмеження їх шкідливого впливу на навколишнє природне середовище та здоров’я людини.

3. Шляхи і способи розв’язання проблеми

Визначені завдання передбачається розв’язати за такими напрямами:
- організація роздільного збору окремих компонентів побутових відходів;
- будівництво підприємств поводження з відходами;
- забезпечення застосування сучасних високоефективних сміттєвозів;
- створення системи двоетапного перевезення побутових відходів (з будівництвом сміттєперевантажувальних станцій);
- застосування компостування органічної частини побутових відходів, піролізу, спалювання та інших способів утилізації або видалення компонентів у місцях утворення відходів;
- впровадження маловідхідних технологій та процесів замкненого циклу;
- впровадження системи моніторингу поводження з відходами;
- проведення освітньо-виховних заходів для населення у сфері поводження з відходами
- створення філіалів основних вожчиків (транспортних баз) в селищах М.Корениха, Матвіївка, Тернівка.

4. Завдання і заходи Програми

Для досягнення мети, визначеної Програмою, передбачається розв’язати такі основні завдання:
- впровадити новітні технології і сучасні та ефективні засоби механізації;
- зменшити обсяги захоронення відходів шляхом впровадження нових сучасних високоефективних методів їх збирання, перевезення, зберігання, переробки та знешкодження;
- розробити та впровадити нове обладнання у сфері поводження з побутовими відходами;
- реформувати систему санітарного очищення;
- забезпечити удосконалення системи контролю за діючим полігоном побутових відходів для запобігання шкідливому впливу на довкілля та здоров’я людей;
- сприяти максимально можливій утилізації відходів шляхом прямого повторного чи альтернативного використання ресурсно-цінних відходів;
- створити умови для ефективного використання побутових відходів як енергоресурсу та дослідно-промислового впровадження комплексної переробки і утилізації їх ресурсоцінних компонентів;
- забезпечити впровадження механізованого сортування побутових відходів з вилученням ресурсоцінних компонентів, переробкою їх на матеріали та вироби;
- організувати контроль за місцями чи об’єктами розміщення відходів для запобігання шкідливому впливу їх на навколишнє природне середовище та здоров’я жителів міста;
- сприяти створенню об’єктів поводження з відходами;
- впровадити систему моніторингу поводження з відходами та покращити облік і звітність.
Проблеми, що мають місце у сфері поводження з побутовими відходами, потребують невідкладного розв’язання та фінансування заходів.
Питання інвестування цієї сфери повинно вирішуватися комплексно за рахунок усіх можливих джерел фінансування (державний і місцеві бюджети, кошти підприємств (за їх згодою), які забезпечують санітарне очищення міста).

5. Обґрунтування напрямків розвитку сфери поводження
з відходами та основних заходів Програми

Для вирішення питань поводження з відходами даною Програмою визначені наступні напрямки:
- оновлення контейнерного господарства та облаштування контейнерних майданчиків;
- оновлення парків сміттєвозів;
- впорядкування, технічне переоснащення, будівництво полігонів для захоронення відходів;
- заходи з інформативно-інструктивного забезпечення;
- створення мережі сміттєперевантажувальних станцій з сортувальним обладнанням, сміттєпереробних підприємств, ділянок компостування органічних компонентів відходів;
- створення мережі приймальних пунктів вторинної сировини;
- заходи з підготовки та впровадження роздільного збирання відходів, впровадження технологій роздільного збирання ТПВ;
- розробка норм накопичення ТПВ,
- рекламно-інформаційні та освітньо-виховні заходи.
Стан міського полігону, за оцінками міської СЕС, задовільний, але його ресурс обмежений. Тому Програмою передбачається на впорядкування та технічне переоснащення полігону твердих побутових відходів орієнтовно:
- для впорядкування полігону - 1 165 000 грн.:

№Заходи по впорядкуванню полігонуОрієнтовна вартість, тис.грн.
1Обвалування периметру полігону70
2Поновлення захисної дамби200
3Завезення ґрунту для засипання відпрацьованих ланок150
4Заготівля ґрунту для засипання в зимових умовах 100
5Ремонт під’їзних доріг40
6Облаштування внутрішніх доріг200
7Облаштування місця розвантаження ТПВ75
8Ремонт побутових та виробничих приміщень80
9Будівництво притулку для безпритульних тварин250
Всього:1165

- придбання техніки та обладнання полігону ТПВ - 2 890 000 грн.:

№Техніка та обладнанняКількість,од.Орієнтовнавартість, тис.грн.
1Ваги для важення а/тр1150
2Бульдозер Т-130 (ДЗ-110)1650
3Екскаватор МТЗ-801100
4Самоскид ЗИЛ6540
5ГАЗ 33072150
6Автокран1500
7А/м “Газель” 33023180
8Інвентар для відлову тварин 25
9Контейнери V = 1,1 м3200220
10Контейнери V = 0,75 м31000800
11Контейнери V = 120 л 1000260
12Асенізаційна машина1200
13Комп’ютери, орг.техн.415
Всього: 2890

Для забезпечення контролю у сфері поводження з відходами в Програмі заплановано створення бази даних власників відходів, впровадження звітності суб’єктів господарювання по збиранню та вивезенню сміття. Ситуація, яка склалась з вивезенням сміття з приватного сектору, потребує внесення в Програму наступних заходів: визначення обсягів утворення ТПВ в приватному секторі та потреби у вивезенні сміття, відновлення “дзвінкової” системи, розробка механізму збирання плати за вивезення ТПВ.
У зв’язку з тим, що парк сміттєвізних машин застарів і транспорт потребує постійного ремонту, Програмою заплановано придбання сучасного спеціалізованого транспорту підприємствами та організаціями, а також придбання та установку необхідної кількості контейнерів, в т.ч. і євроконтейнерів та заміну зношених контейнерів. Для встановлення у домоволодіннях приватного сектору Заводського району передбачається придбання 1200 одиниць пластикових контейнерів на коліщатах.
Потреба в контейнерах для міста складає - 4175одиниць V = 0,75 м3,
- 793 одиниці V = 1,1 м3;
- 1200 одиницьV = 240 л.
Потреба на заміну - 953 одиниці V = 0,75 м3.
Орієнтовна вартість сміттєзбірних контейнерів (по цінах 2007 р.):
V = 0,75 м3 - 800 грн.
V = 1,1 м3 - 1100 грн.
V = 240 л (пластикові на коліщатах) – 387 грн.

Потреба у контейнерах для збору ТПВ по районах міста:

№Назва району Житловийфонд, шт. Приватний сектор, шт.Пот-реба на замінуОрієн-товнавартість,тис.грн.
V =0,75м3V =1,1м3V =0,75м3V =1,1м3V =240 л
1Центральний 4002551360--1151780,5
2Заводський 413-1203012002901155,8
3Ленінський 490-560--2401032,0
4Корабельний -5081500--3082005,2
Всього по місту 130376335403012009535973,5

Для запобігання надмірного заповнення контейнерів передбачається збільшення кількості відповідно до потреби на 30% контейнерів V = 0,75 м3; V = 1,1м3, тому остаточна потреба по місту складає:
- 7532 од. V = 0,75 м3;
- 1031 од. V = 1,1м3.
- 1200 од. V = 240л.
Орієнтовна вартість – 7624,1 тис.грн.
Враховуючи можливий інфляційний процес (30%), орієнтовна вартість придбання сміттєзбірних контейнерів остаточно складає – 10000 тис.грн.

Потреба в спецавтотранспорті складає 78 одиниць.

Потреба у спецавтотранспорті по районах міста:

№п/пНазва районуСпецтехніка,од.Орієнтовна вартість,тис.грн.
1Центральний193650,0
2Заводський295041,0
3Ленінський182340,0
4Корабельний122745,0
Всього по місту:7813776,0

Заводський район

Назва спецтехнікиКількість, шт.Орієнтовна ціна за одиницю,тис.грн.Загальна сума,тис.грн.
МАЗ-КО-4269310,02790.0
ЗИЛ-КО-4315145,0725,0
ГАЗ-53-КО-41310115.01150,0
ЮМЗ-6380,0240,0
ЮМЗ з причепом268,0136.0
Всього:29 5041,0

Центральний район

Назва спецтехнікиКількість, шт.Орієнтовна ціна за одиницю,тис.грн.Загальна сума,тис.грн.
МАЗ-КО-4266310,01860.0
ЗИЛ-КО-4317145,01015,0
КАМАЗ-КО-4151200,0200,0
ГАЗ-53-КО-4135115.0575,0
Всього:19 3650,0

Ленінський район

Назва спецтехнікиКількість, шт.Орієнтовна ціна за одиницю,тис.грн.Загальна сума,тис.грн.
ГАЗ-3307-КО-41318130,02340,0
Всього:18 2340,0

Корабельний район

Назва спецтехнікиКількість, шт.Орієнтовна ціна за одиницю,тис.грн.Загальна сума,тис.грн.
МАЗ-КО-4267310.02170,0
ГАЗ-53-КО-4135115.0575,0
Всього:12 2745,0

Враховуючи те, що частина транспорту потребує заміни, кількість автотранспорту збільшується на 50%. Тобто остаточна потреба в спецавтотранспорті складає – 117 одиниць, орієнтовна вартість – 20000 тис.грн.
З урахуванням можливих інфляційних процесів орієнтовна вартість придбання потрібного спецавтотранспорту складає 30 000 тис.грн.
Для зменшення обсягів утворення твердих побутових відходів Програмою передбачено впровадження системи окремого їх збирання. Даною Програмою передбачено впровадження окремого збирання відходів у лікувальних закладах та загальноосвітніх школах міста. Окреме збирання ПЕТ-тари та скла здійснюватиметься КВЕП “Миколаїввторресурси”.
Для окремого збирання у медичних закладах міста необхідно 234 пластикові контейнери для встановлення у коридорах та їдальнях медичних закладів.
Для окремого збирання відходів у навчальних закладах міста необхідно 504 пластикові контейнери для встановлення у коридорах та їдальнях шкіл.
Для впровадження роздільного збирання КВЕП “Миколаїввторресурси” необхідно обладнання додаткової мережі приймальних пунктів вторинної сировини в кількості 4 одиниці.

Заходи для впровадження роздільного збирання відходів:

№Техніка таобладнанняКількість, шт.Орієнтовна вартість, тис.грн
1А/м ГАЗ-3307175
2А/м “Газель”-3302160
3Контейнери V= 1,1 м3200220,0
Всього: 355,0
4Приймальні пункти4300,0

Орієнтовна вартість для впровадження системи роздільного збирання відходів також наведена у додатку.

З метою підвищення екологічної свідомості та обізнаності населення в Програму внесені рекламно-інформаційні та освітньо-виховні заходи. Рекламно-інформаційні заходи передбачають проведення роз’яснювальної роботи з мешканцями міста про необхідність оплати за видалення сміття, підписання договорів на вивезення ТПВ, висвітлення проблеми поводження з відходами в засобах масової інформації. До освітньо-виховних заходів віднесені робота в навчальних закладах міста, організація конкурсів, змагань зі збирання вторинної сировини та благоустрою прилеглої території, створення патрульних служб серед школярів тощо. Орієнтовна вартість даних заходів наведена у додатку 1.

6. Етапи виконання

Визначені у додатку до цієї Програми заходи передбачається здійснити у два етапи:
перший: 2008 рік – впровадження нормативно-правової бази у сфері поводження з відходами; створення бази даних власників відходів; проведення рекламно-інформаційних та освітньо-виховних заходів у сфері поводження з відходами; створення мережі приймальних пунктів вторинної сировини; заміна парку спецавтотранспорту та контейнерного господарства в місті; стабілізація фінансово-економічного стану спеціалізованих автомобільних підприємств, діяльність яких пов'язана із санітарним очищенням міста; забезпечення сприятливих умов для залучення інвестицій з метою переоснащення системи санітарного очищення міста, а також проведення моніторингу побутових відходів; досягнення повсякденного санітарного очищення міста; продовження проведення рекламно-освітніх заходів у сфері поводження з відходами;
другий: 2009 рік – впровадження нового вітчизняного обладнання у сфері поводження з відходами, а також комплексної переробки та утилізації ресурсоцінних компонентів відходів і технологій ефективного використання відходів як енергоресурсу; забезпечення перетворення сфери поводження з побутовими відходами на самоокупну та рентабельну галузь комунального господарства, продовження проведення рекламно-освітніх заходів у сфері поводження з відходами;
2010 рік – створення полігону для промислових відходів, проведення рекламно-освітніх заходів у сфері поводження з відходами.

7. Очікувані результати

Виконання Програми дасть змогу:
- зменшити шкідливий вплив відходів на навколишнє природне середовище та здоров’я людини;
- створити умови для очищення міста від забруднення побутовими та промисловими відходами;
- зменшити обсяги захоронення відходів;
- забезпечити виготовлення додаткової товарної продукції за рахунок утилізації ресурсоцінних компонентів відходів;
- впровадити нові технології у сфері поводження з побутовими відходами;
- перетворити сферу поводження з побутовими відходами на самоокупну та рентабельну галузь комунального господарства;
- створити додаткові робочі місця у сфері поводження з відходами;
- надавати місцевим органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування, спеціально уповноваженим органам виконавчої влади у сфері поводження з відходами інформацію про відходи та пов’язану з ними діяльність, у тому числі про випадки несанкціонованого попадання відходів у навколишнє природне середовище та вжиті щодо цього заходи;
- забезпечувати розробку в установленому порядку та виконання планів організації роботи у сфері поводження з відходами.

8. Обсяги та джерела фінансування

Виконання Програми відповідно до своїх повноважень забезпечує департамент житлово-комунального господарства виконкому міської ради, адміністрації районів міста, управління освіти м. Миколаєва, державна екологічна інспекція державного управління екології та природних ресурсів в Миколаївській області, підприємства різних форм власності міста.
Фінансове забезпечення заходів Програми здійснюватиметься за рахунок коштів державного, місцевого бюджетів, муніципальної позики, коштів підприємств та інших джерел, не заборонених чинним законодавством України.
Фінансування заходів Програми за рахунок коштів державного та місцевого бюджетів здійснюється у межах видатків, передбачених на їх реалізацію на відповідний рік.
Орієнтовна вартість робіт наведена в додатку.
На фінансування заходів Програми необхідно близько 97 290 ,4 тис. грн.
З міського цільового фонду охорони навколишнього природного середовища – 140 000 грн. на впровадження Програми та 120 000 грн. на розробку схеми санітарного очищення міста та розробку нових норм накопичення Науково – досліднім та конструкторсько-технологічним інститутом міського господарства (м. Київ).
Відповідальним за виконання Програми є департамент житлово-комунального господарства.
Контроль за використанням бюджетних коштів, спрямованих на забезпечення виконання Програми, здійснюється у порядку, встановленому законодавством.
_____________________________________________

Додаток1
до Програми
Зведена таблиця заходів Програми



Зведена таблиця заходів Програми

№п/пЗаходи ПрограмиВідповідальні виконавці, співвиконавціТермінивиконанняОрієнтовна вартість робіт, тис.грн.
всьогоза роками реалізації Програми
200820092010
12345678
1 * Впорядкування, реконструкція полігонів для захоронення ТПВ з облаштуванням мийки сміттєвозів Департамент ЖКГ,КП “Миколаїв-комунтранс”2008 р.11651165--
2* Придбання техніки та обладнання полігону твердих побутових відходівДепартамент ЖКГ2008 р.28902890--
3*** Оновлення парків сміттєвізних машинДепартамент ЖКГ2008 р.3000030000--
4* Оновлення контейнерного господарства Департамент ЖКГ2008 р.1000010000--
5* Облаштування контейнерних майданчиків Департамент ЖКГ2008-2010 рр.141,8705021,8
6***Створення мережі приймальних пунктів вторинної сировиниКВЕП “Миколаїв-вторресурси”2008 р.300,0300,0--
7***Впровадження роздільного збирання ТПВ:- зовнішнє збирання;КВЕП “Миколаїв-вторресурси”2008 р. 355 355 - -
- внутрішнє збирання:медичні закладинавчальні заклади 46,8100,8 46,8100,8 -- --
8* Створення мережі сміттєперевантажувальних станцій з сортувальним обладнанням, сміттєпереробних підприємств, ділянок компостування органічних компонентів ТПВДепартамент ЖКГ,адміністрації районів міста2009-2010 рр.20000-1000010000
9* Рекламно-освітні заходи по впровадженню роздільного збирання ТПВ:- конкурс роликів з роздільного збирання сміття;- конкурс плакатів (для дітей та дорослих);- виготовлення рекламних постерів (40 од.)- випуск дитячої книжки з тематики “Чисте місто”(тираж 40 тис. екз.)Виконком міської ради,департамент ЖКГ Щороку Щороку 3 рази на рік Щороку 30 60 300 300 10 20 100 120 10 20 100 100 10 20 100 80
10** Розробка норм накопичення ТПВДепартамент ЖКГ 40**40**
11** Розробка схеми санітарного очищення містаДепартамент ЖКГ 80**80**
12* Розробка нормативів гранично допустимого скиду (ГДС) забруднюючих речовинДепартамент ЖКГ2008 р.155155--
13* Будівництво і реконструкція зливової каналізаціїДепартамент ЖКГ2008-2010 рр.3500150010001000
14* Покращення стану об’єктів зелених насаджень, у тому числі:- проект застосування крапельного зрошення на вирощування декоративних культур на площах ДКО агрофірми “Зелене господарство” в умовах Півдня України;- знесення сухих аварійних дерев; - придбання подрібнювача деревини, подрібнювача пнівДепартамент ЖКГ 2008-2010 рр. 2008-2010 рр. 2008 р. 2008 р. 2000 1158 131 37 670 587 131 37 665 326 665 245
15* Рекламно-інформаційні та освітньо-виховні заходи:- проведення роз’яснювальної роботи з громадянами про необхідність оплати за видалення сміття та підписання договорів на вивіз сміття;- розповсюдження листівок та плакатівАдміністраціїрайонів міста Постійно - - - -
16* Висвітлення проблем поводження з відходами в засобах масової інформації:- відкриття рубрики “Чисте місто”;- організація телепередач дискусійного характеру (4 телеканали);- випуск листівок та плакатів щодо поводження з побутовими відходами, сплати за видалення сміття тощо;- розміщення плакатів (тематика “Чисте місто”)у газетах містаВиконком міської ради,департамент ЖКГ,адміністрації районів міста Щомісяця Щомісяця Щотижня 180 600 240 600 60 200 80 200 60 200 80 200 60 200 80 200
17* Організація конкурсів, змагань зі збирання вторинної сировини та благоустроюДепартамент ЖКГ,адміністрації районів містаПостійно11,5**2,5**3**3**
18*Створення муніципальної служби “Благоустрій”Виконком міської ради 3000100010001000
19*Розробка проекту розвитку дорожньої мережі та реалізація його I етапу 2008-2010 рр.20000800060006000
Всього: 97290,4131,5**57833,61981119681,8


* - кошти не повертаються до міського бюджету
** - з міського фонду охорони навколишнього природного середовища
*** - кошти підлягають поверненню

знайшли помилку в тексті?
виділіть мишкою та натисніть: