Мапа порталу

МИКОЛАЇВСЬКА МІСЬКА РАДА

ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ

РІШЕННЯ

 

25 жовтня 2019                                                                                      №  1147

Про попередній розгляд проєкту рішення

Миколаївської міської ради «Про внесення

змін до рішення міської ради від 07.06.2002

№ 2/11 “Про затвердження Положення про

резервний фонд бюджету міста Миколаєва”

 

Розглянувши проєкт рішення Миколаївської міської ради “Про внесення змін до рішення міської ради від 07.06.2002 № 2/11 “Про затвердження Положення про резервний фонд бюджету міста Миколаєва”, керуючись п. 1 ч. 2 ст. 52 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, виконком міської ради

 

ВИРІШИВ:

 

1. Винести на розгляд Миколаївської міської ради проєкт рішення “Про внесення змін до рішення міської ради від 07.06.2002 № 2/11 “Про затвердження Положення про резервний фонд бюджету міста Миколаєва”.

 

2. Контроль за виконанням даного рішення покласти на першого заступника міського голови Криленка В.І.

 

Міський голова                                                                                    О. СЄНКЕВИЧ

 

 

s-go-008

 

МИКОЛАЇВСЬКА МІСЬКА РАДА

Р І Ш Е Н Н Я

 

Про внесення змін до рішення

міської ради від 07.06.2002

№ 2/11 “Про затвердження

Положення про резервний фонд

бюджету міста Миколаєва”

 

З метою приведення Положення про резервний фонд бюджету міста Миколаєва, затвердженого рішенням міської ради від 07.06.2002 № 2/11, у відповідність до постанови Кабінету Міністрів України від 29.03.2002 № 415 “Про затвердження Порядку використання коштів резервного фонду бюджету” (зі змінами), керуючись ст. 24 Бюджетного кодексу України, ст. 25 та ч. 1 ст. 59 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, міська рада

 

ВИРІШИЛА:

 

1. Внести зміни до рішення міської ради від 07.06.2002 № 2/11 “Про затвердження Положення про резервний фонд бюджету міста Миколаєва”:

- у назві та тексті рішення слова “Положення про резервний фонд бюджету міста Миколаєва” замінити словами “Положення про використання резервного фонду бюджету міста Миколаєва”;

- Положення про використання резервного фонду бюджету міста Миколаєва викласти в новій редакції (додається).

 

2. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію міської ради з питань економічної і інвестиційної політики, планування, бюджету, фінансів та соціально-економічного розвитку (Бернацького), першого заступника міського голови Криленка В.І.

 

Міський голова                                                                                   О.Ф. Сєнкевич

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

рішення міської ради

від 25 жовтня 2019

№ 1147

 

ПОЛОЖЕННЯ

про використання резервного фонду бюджету міста Миколаєва

 

Загальні положення

 

1. Положення про резервний фонд бюджету міста Миколаєва (далі – Положення) визначає напрями використання коштів резервного фонду  бюджету міста Миколаєва (далі – резервний фонд) і встановлює процедури, пов’язані з виділенням коштів резервного фонду та звітуванням про їх використання.

2. Резервний фонд формується для здійснення непередбачених видатків, що не мають постійного характеру і не могли бути передбачені під час складання проєкту міського бюджету.

3. Резервний фонд не може перевищувати 1 відсотка обсягу видатків загального фонду міського бюджету.

4. Резервний фонд встановлюється рішенням про міський бюджет міста Миколаєва загальною сумою без визначення головного розпорядника бюджетних коштів.

5. Розподіл бюджетного призначення резервного фонду провадиться за рішенням виконавчого комітету міської ради.

 

Напрями та умови використання коштів з резервного фонду бюджету

 

6. Кошти резервного фонду можуть використовуватися на здійснення:

а) заходів з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій техногенного, природного, соціального характеру;

а 1) заходів, пов’язаних із запобіганням виникненню надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, на основі даних моніторингу, експертизи, досліджень та прогнозів щодо можливого перебігу подій з метою недопущення їх переростання у надзвичайну ситуацію техногенного та природного характеру або пом’якшення її можливих наслідків;

б) інших непередбачених заходів, які відповідно до законів можуть здійснюватися за рахунок коштів міського бюджету, але не мають постійного характеру і не могли бути передбачені під час складання проєкту міського бюджету, тобто на момент затвердження бюджету не було законодавчо визначених підстав для проведення таких заходів.

7. До непередбачених заходів, визначених у підпункті “б” пункту 6 цього Положення, не можуть бути віднесені:

обслуговування та погашення боргу органів місцевого самоврядування;

додаткові заходи, що забезпечують виконання бюджетної програми (функції), призначення на яку затверджено у бюджеті, крім заходів з питань зміцнення обороноздатності держави;

капітальний ремонт або реконструкція, крім випадків, пов’язаних з ліквідацією надзвичайних ситуацій та проведенням заходів, пов’язаних із запобіганням виникненню надзвичайних ситуацій техногенного, природного та соціального характеру, зокрема пов’язаних з відновленням зруйнованих (пошкоджених) об’єктів під час проведення антитерористичної операції та/або операції Об’єднаних сил із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії, а також реконструкцією об’єктів житлового та комунального призначення з високим ступенем готовності для забезпечення житлом військовослужбовців, які брали безпосередню участь в антитерористичній операції та/або операції Об’єднаних сил із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії, а також заходах, пов’язаних із забезпеченням правопорядку на державному кордоні, відбиттям збройного нападу на об’єкти, що охороняються військовослужбовцями, звільненням таких об’єктів у разі захоплення або спроби насильницького заволодіння зброєю, бойовою та іншою технікою, та сімей загиблих з їх числа;

придбання житла, крім випадків відселення мешканців з аварійних будинків, пошкоджених під час надзвичайної ситуації;

надання гуманітарної чи іншої допомоги, крім випадків, коли рішення про надання такої допомоги прийнято міською радою.

8. За рахунок коштів резервного фонду бюджету можуть відшкодовуватися витрати на здійснення заходів на суму фактичної кредиторської заборгованості станом на 1 січня поточного бюджетного періоду, щодо фінансування яких прийнято рішення про виділення коштів з резервного фонду бюджету в минулому бюджетному періоді, але платежі з бюджету не були проведені або були проведені частково, про що приймається відповідне рішення.

У разі використання коштів резервного фонду бюджету в неповному обсязі на ліквідацію наслідків надзвичайної ситуації техногенного і соціального характеру та заходи з питань зміцнення обороноздатності держави у зв’язку із закінченням бюджетного періоду і за умови обґрунтованої необхідності продовження заходів, наявності планових строків виконання робіт кошти резервного фонду бюджету можуть виділятися на здійснення заходів, щодо фінансування яких прийнято рішення у вересні - грудні минулого бюджетного періоду у розмірі, що не перевищує суму, яку повернуто до місцевого бюджету у зв’язку із закінченням бюджетного періоду.

9. Рішення про виділення коштів з резервного фонду бюджету приймається тільки в межах призначення на цю мету у міському бюджеті і втрачає чинність після закінчення відповідного бюджетного періоду.

10. Кошти з резервного фонду бюджету виділяються на безповоротній основі або на умовах повернення, про що зазначається у рішенні про виділення коштів з резервного фонду.

Кошти з резервного фонду суб’єктам господарської діяльності недержавної форми власності або суб’єктам господарської діяльності, у статутному фонді яких корпоративні права держави становлять менше ніж 51 відсоток, виділяються через головних розпорядників бюджетних коштів лише на умовах повернення.

Умови повернення до міського бюджету коштів, виділених з резервного фонду, зокрема строки та поетапний графік, визначаються у договорі, укладеному між головним розпорядником бюджетних коштів та розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня або їх одержувачем.

Головний розпорядник бюджетних коштів та розпорядник бюджетних коштів нижчого рівня або їх одержувач в установленому законом порядку несуть відповідальність за несвоєчасне повернення/неповернення коштів відповідно до умов договору.

 

Подання та розгляд звернень про виділення коштів

з резервного фонду бюджету

 

11. Звернення про виділення коштів з резервного фонду бюджету подаються підприємствами, установами, організаціями (далі – заявники) до виконавчого комітету міської ради.

12. У зверненні зазначається:

напрям використання коштів резервного фонду;

головний розпорядник бюджетних коштів, якому пропонується виділити кошти з резервного фонду бюджету (у разі необхідності);

обсяг асигнувань, який пропонується надати з резервного фонду бюджету, в тому числі на умовах повернення;

підстави для здійснення заходів за рахунок бюджету;

інформація про можливість (неможливість) фінансування зазначених заходів за рахунок інших джерел та наслідки у разі, коли кошти з резервного фонду не будуть виділені.

13. До звернення обов’язково додаються:

розрахунки обсягу коштів з резервного фонду;

перелік невідкладних (першочергових) робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, заходів, пов’язаних із запобіганням виникненню надзвичайних ситуацій техногенного, природного та соціального характеру, та інших заходів;

документи, що підтверджують отримані суми страхового відшкодування (у разі відсутності договору страхування – пояснення заявника про причини непроведення страхування);

інша інформація, що підтверджує необхідність виділення коштів з резервного фонду бюджету на здійснення заходів з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій з урахуванням факторів їх поширення, розміру завданих збитків та людських втрат і кваліфікаційних ознак надзвичайних ситуацій, проведення заходів, пов’язаних із запобіганням виникненню надзвичайних ситуацій техногенного, природного та соціального характеру, а також інших заходів.

У разі необхідності виділення коштів з резервного фонду бюджету за напрямами, передбаченими у підпункті “а” пункту 6 цього Положення, до звернення також обов’язково додаються:

акти обстеження та дефектні акти, що підтверджують розміри завданих збитків, затверджені в установленому порядку;

узагальнені кошторисні розрахунки на проведення аварійно-відбудовних та інших невідкладних робіт.

Заявники несуть відповідальність за правильність та достовірність поданих матеріалів, розрахунків, обґрунтувань в установленому законом порядку.

14. У разі необхідності виділення коштів з резервного фонду бюджету на цілі, передбачені у першому абзаці пункту 8 цього Положення, до звернення додаються документи, що підтверджують здійснення зазначених заходів та наявність фактичної кредиторської заборгованості.

У разі необхідності виділення коштів з резервного фонду бюджету на цілі, передбачені у другому абзаці пункту 8 цього Положення, до звернення додаються документи, передбачені пунктом 13 цього Положення, та документи, що підтверджують здійснення заходів у минулому бюджетному періоді.

15. Міський голова не пізніше ніж у триденний термін з дня отримання звернення дає доручення департаменту економічного розвитку Миколаївської міської ради (уповноважений орган) та департаменту фінансів Миколаївської міської ради (фінансовий орган) для розгляду звернення та підготовки пропозицій проєкту рішення про виділення коштів з резервного фонду.

До виконання доручення в разі необхідності можуть залучатися інші заінтересовані виконавчі органи Миколаївської міської ради.

У разі потреби міський голова дає доручення департаменту житлово-комунального господарства Миколаївської міської ради щодо підготовки експертних висновків стосовно звернення:

комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій м. Миколаєва – щодо визначення рівня надзвичайної ситуації згідно з Порядком класифікації надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру за їх рівнями;

департаменту житлово-комунального господарства Миколаївської міської ради, управлінню капітального будівництва Миколаївської міської ради – щодо технічних рішень та вартісних показників, що підтверджують необхідність проведення робіт, які планується виконувати за рахунок коштів резервного фонду бюджету;

Головному управлінню Держпродспоживслужби в м. Миколаєві – щодо оцінки збитків, завданих сільськогосподарським товаровиробникам, та необхідних для їх відшкодування коштів.

У разі коли термін виконання доручення не вказано, відповідні органи у десятиденний термін після отримання доручення надсилають зазначені експертні висновки уповноваженому органу.

16. Департамент фінансів Миколаївської міської ради (фінансовий орган) розглядає звернення та додані до нього матеріали, готує пропозиції щодо підстав виділення коштів з резервного фонду бюджету, можливості здійснення відповідних заходів за рахунок інших джерел, можливого обсягу виділення асигнувань з резервного фонду бюджету та надсилає їх у тижневий термін департаменту економічного розвитку Миколаївської міської ради (уповноваженому органу).

17. Департамент економічного розвитку Миколаївської міської ради (уповноважений орган) згідно з дорученням міського голови за результатами розгляду звернення та з урахуванням експертних висновків, отриманих від органів, визначених у пункті 15 цього Положення, та пропозицій департаменту фінансів Миколаївської міської ради (фінансового органу) робить узагальнений висновок щодо підстав виділення коштів з резервного фонду, правильності поданих розрахунків та можливого обсягу виділення асигнувань з резервного фонду.

18. У разі недотримання заявником вимог, установлених пунктами   6-10   та  11 цього Положення, або невідповідності матеріалів звернення вимогам, зазначеним у пунктах 12-14 цього Положення, відповідальний виконавець, визначений в дорученні щодо розгляду звернення та підготовки пропозиції для прийняття рішення про виділення коштів з резервного фонду, повертає подані матеріали заявникові для доопрацювання, зазначивши причини їх повернення, та доповідає про це міському голові.

19. У разі коли загальний обсяг коштів, виділених з резервного фонду бюджету відповідно до прийнятих рішень, досягне обсягу призначення, затвердженого в бюджеті для резервного фонду, департамент економічного розвитку Миколаївської міської ради (уповноважений орган) невідкладно повідомляє про це міського голову та департамент фінансів Миколаївської міської ради (фінансовий орган).

 

Підготовка та прийняття рішення про виділення коштів

з резервного фонду бюджету

 

20. Департамент економічного розвитку Миколаївської міської ради (уповноважений орган) є відповідальним за підготовку та подання проєктів рішень про виділення коштів з резервного фонду.

У разі визнання доцільності та можливості виділення коштів з резервного фонду бюджету департамент економічного розвитку Миколаївської міської ради (уповноважений орган) готує відповідний проєкт рішення, в якому повинно бути визначено:

головного розпорядника бюджетних коштів, якому виділяються кошти з резервного фонду бюджету;

напрям використання коштів з резервного фонду;

обсяг коштів, який пропонується надати з резервного фонду;

умови повернення коштів, виділених з резервного фонду.

21. Департамент економічного розвитку Миколаївської міської ради (уповноважений орган) погоджує проєкт рішення про виділення коштів з резервного фонду з департаментом фінансів Миколаївської міської ради (фінансовий орган) і подає його в установленому порядку на розгляд виконавчому комітету Миколаївської міської ради.

У виняткових випадках (загроза життю людей, об’єктам економіки та територіям) проєкт рішення про виділення коштів з резервного фонду  уповноваженим органом готується і подається на розгляд виконавчого комітету на підставі прогнозних розрахунків головного розпорядника бюджетних коштів, якому передбачається виділення коштів з резервного фонду, з наступним оформленням цього проєкту у двотижневий термін в установленому порядку.

22. Виконавчий комітет Миколаївської міської ради приймає рішення про виділення коштів з резервного фонду виключно за наявності висновків департаменту економічного розвитку Миколаївської міської ради та департаменту фінансів Миколаївської міської ради (уповноваженого органу та  фінансового органу).

23. У разі потреби виконавчий комітет Миколаївської міської ради може скоротити термін розгляду звернення, підготовки та прийняття рішення про виділення коштів з резервного фонду.

 

Виділення коштів з резервного фонду бюджету,

ведення обліку та звітності

 

24. Після прийняття виконавчим комітетом Миколаївської міської ради рішення про виділення коштів з резервного фонду:

а) головний розпорядник бюджетних коштів у тижневий термін повідомляє департамент фінансів Миколаївської міської ради (фінансовому органу) коди програмної класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів та відповідні обсяги коштів згідно із зазначеним рішенням;

б) департамент фінансів Миколаївської міської ради (фінансовий орган) під час визначення бюджетної програми з резервного фонду закріплює за нею код типової програмної класифікації видатків і кредитування місцевого бюджету відповідно до напряму використання коштів резервного фонду, затвердженого зазначеним рішенням, і вносить в установленому порядку зміни до розпису міського бюджету.

25. Головний розпорядник бюджетних коштів після отримання довідки про внесення змін до розпису бюджету вносить зміни до кошторисів та планів асигнувань у порядку, встановленому для затвердження цих документів.

26. Управління Державної казначейської служби України у м. Миколаєві Миколаївської області після внесення змін до розпису бюджету здійснює його виконання в установленому порядку, при цьому видатки з резервного фонду бюджету провадяться лише за умови надання головним розпорядником бюджетних коштів, якому виділено кошти з резервного фонду бюджету, управлінню Державної казначейської служби України у м. Миколаєві Миколаївської області переліку невідкладних (першочергових) робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, заходів, пов’язаних із запобіганням виникненню надзвичайних ситуацій техногенного, природного та соціального характеру, або інших заходів, погодженого з департаментом економічного розвитку Миколаївської міської ради та департаментом фінансів Миколаївської міської ради (уповноваженими органами), та копії договору про повернення до відповідного бюджету коштів, виділених з резервного фонду бюджету на умовах повернення, укладеного між головним розпорядником бюджетних коштів та розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня або їх одержувачем.

27. Департамент економічного розвитку Миколаївської міської ради веде реєстр та проводить моніторинг прийнятих рішень про виділення коштів з резервного фонду і щомісяця інформує міського голову про витрачання коштів резервного фонду.

Управління Державної казначейської служби України у м. Миколаєві Миколаївської області щокварталу не пізніше 15 числа місяця, що настає за звітним періодом, надає інформацію департаменту економічного розвитку Миколаївської міської ради (уповноваженому органу) щодо залишків коштів резервного фонду на рахунках головних розпорядників бюджетних коштів (одержувачів бюджетних коштів) у розрізі головних розпорядників бюджетних коштів та бюджетних програм з резервного фонду, а головні розпорядники бюджетних коштів – пояснення про причини невикористання коштів резервного фонду.

За результатами аналізу фактичних залишків невикористаних коштів резервного фонду бюджету на рахунках головних розпорядників бюджетних коштів (одержувачів бюджетних коштів) департамент економічного розвитку Миколаївської міської ради (уповноважений орган) у разі необхідності готує та подає в установленому порядку на розгляд виконавчому комітету Миколаївської міської ради проєкт рішення щодо зменшення головному розпоряднику бюджетних коштів відповідних видатків з резервного фонду.

28. Головні розпорядники бюджетних коштів, які використали кошти з резервного фонду бюджету, подають департаменту економічного розвитку Миколаївської міської ради, департаменту фінансів Миколаївської міської ради та управлінню Державної казначейської служби України у м. Миколаєві Миколаївської області звіт щодо використання коштів у відповідності з переліком робіт або інших заходів, погодженим відповідно до пункту 26 цього Положення, а у разі виділення коштів резервного фонду на умовах повернення – також інформацію про їх повернення до міського бюджету.

29. Управління Державної казначейської служби України у м. Миколаєві Миколаївської області готує інформацію (звіт) про використання коштів з резервного фонду і подає міському голові не пізніше 25 числа місяця, що настає за звітним.

30. Додатково кошти з резервного фонду бюджету для продовження робіт (заходів) можуть виділятися лише за умови використання головним розпорядником раніше виділених коштів з резервного фонду бюджету та подання департаменту економічного розвитку Миколаївської міської ради і департаменту фінансів Миколаївської міської ради звіту про їх цільове використання, крім випадків додаткового виділення коштів з резервного фонду для продовження робіт (заходів), пов’язаних з ліквідацією надзвичайних ситуацій техногенного, природного, cоціального характеру місцевого рівня та їх наслідків.

31. Контроль за використанням коштів, виділених з резервного фонду, здійснюється в установленому законодавством порядку.

У разі виявлення за результатами проведення ревізій фактів нецільового використання коштів резервного фонду та неповернення їх до міського бюджету управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області порушують перед управлінням Державної казначейської служби України у м. Миколаєві Миколаївської області питання про зупинення операцій з коштами резервного фонду та інформують про це головного розпорядника бюджетних коштів, департамент економічного розвитку Миколаївської міської ради і департамент фінансів Миколаївської міської ради.

На підставі актів ревізій, складених відповідно до законодавства, департамент економічного розвитку Миколаївської міської ради готує та подає в установленому порядку на розгляд виконавчого комітету Миколаївської міської ради проєкт рішення щодо зменшення головному розпоряднику бюджетних коштів обсягу зазначених видатків з резервного фонду на суму коштів, що витрачені не за цільовим призначенням.

За неможливості здійснити зазначене зменшення обсягу видатків з резервного фонду департамент економічного розвитку Миколаївської міської ради повідомляє про це управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області, який виявив факт нецільового використання коштів.

Управління Державної казначейської служби України у м. Миколаєві Миколаївської області щомісяця надає інформацію про повернення коштів, виділених з резервного фонду на умовах повернення, департаменту фінансів Миколаївської міської ради.

 

____________________________________________________

 

 

 Опубліковано: 04 листопада 2019р.


знайшли помилку в тексті?
виділіть мишкою та натисніть: