Мапа порталу

МИКОЛАЇВСЬКА МІСЬКА РАДА

РІШЕННЯ

 

30 жовтня 2018                                                                                 № 44/13

Про затвердження Програми

зайнятості населення м. Миколаєва

на період до 2020 року

 

         З метою сприяння зайнятості населення міста шляхом співпраці органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, роботодавців, профспілок, служби зайнятості міста, спрямованої на зниження рівня безробіття, а також збереження діючих і створення нових робочих місць, здійснення соціального захисту тимчасово непрацюючих та підтримки неконкурентоспроможних на ринку праці громадян, відповідно до ст. 18 Закону України «Про зайнятість населення», керуючись п. 22 ч. 1 ст. 26, ч. 1 ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», міська рада

 

ВИРІШИЛА:

 

1. Затвердити Програму зайнятості населення м. Миколаєва на період до 2020 року (далі – Програма, додається).

2. Керівникам виконавчих органів Миколаївської міської ради забезпечити виконання заходів, передбачених Програмою.

3. Департаменту праці та соціального захисту населення Миколаївської міської ради (Василенку) надавати міській раді інформацію про хід виконання Програми щороку до 01 лютого наступного за звітним роком.

4. Визнати таким, що втратило чинність, рішення міської ради від 17.10.2013 № 33/5 «Про затвердження Програми зайнятості населення м. Миколаєва на період до 2017 року».

5. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію міської ради з питань охорони здоров’я, соціального захисту населення, освіти, культури, туризму, молоді та спорту (Мотуза), першого заступника міського голови Криленка В.І.

 

Міський голова                                                                                     О.Ф. Сєнкевич

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

рішення міської ради

від 30 жовтня 2018

№ 44/13

ПРОГРАМА

зайнятості населення м. Миколаєва

на період до 2020 року

 

 

 

Загальні положення

 

Програма зайнятості населення м. Миколаєва на період до 2020 року (далі  – Програма) визначає основні напрямки реалізації державної політики зайнятості, заходи і шляхи розв’язання проблем у сфері зайнятості населення міста та передбачає консолідацію зусиль усіх сторін соціального діалогу, що спрямовані на підвищення рівня економічної активності населення на регіональному ринку праці, сприяння його продуктивній зайнятості та соціального захисту від безробіття.

Програму розроблено відповідно до пп. 1 п. «б» ч. 1 ст. 34 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та ст. 18 Закону України «Про зайнятість населення», листа Міністерства соціальної політики України від 25.10.2017 № 20864/0/2-17/24 щодо розроблення територіальних та місцевих програм зайнятості населення, відповідно до Стратегії розвитку Миколаївської області на період до 2020 року, затвердженої рішенням обласної ради від 16.04.2015 № 9, та п. 5 доручення голови облдержадміністрації від 08.11.2017 № 5382/0/05-61/3-17 про розроблення територіальної програми зайнятості населення на період до 2020 року.

 

1. Головні проблеми у сфері зайнятості населення

 

На ринку праці м. Миколаєва ситуація протягом останніх років залишається контрольованою та має позитивну динаміку.

Протягом 2017 року у місті створено 5019 робочих місць, що становить 146,8% від запланованого показника у Програмі зайнятості населення м. Миколаєва на період до 2017 року (3420 р.м.). Протягом 2016 року створено 3879 робочих місць, що складає 117,5% від запланованого показника (3300 р.м.), у 2015 році – 4936 робочих місць, що складає 150% від запланованого у Програмі показника (3280 р.м.).

Таким чином, створення робочих місць в співвідношенні до запланованого показника в середньому кожного року збільшувалось на 38,0%.

Із створених робочих місць переважна частка припадає на робочі місця,  створені завдяки розвитку підприємницької діяльності у місті.

Разом з тим необхідно зазначити, що суттєвий негативний влив на розвиток ринку праці спричиняє приховування трудових відносин та доходів осіб, зайнятих економічною діяльністю, шляхом виплати роботодавцями тіньової заробітної плати, мінімізації їх зобов’язань зі сплати відповідних внесків до бюджетів усіх рівнів та фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування.

Також на ринку праці продовжує посилюватися структурний дисбаланс попиту і пропозиції робочої сили, в тому числі через невідповідність отриманої освіти кваліфікаційним вимогам посад, особливо у молодіжному середовищі, що спричиняє збільшення безробіття серед молоді віком від 20 років та відтік трудових ресурсів за рахунок міграції працездатного населення.

Відповідно до статистичних даних державної служби зайнятості у 2015 році чисельність осіб, які мали статус безробітного протягом періоду складала 11863 особи, у 2016 році чисельність осіб, які мали статус безробітного протягом періоду зменшилась до 9956 осіб. У 2017 році вже 7675  осіб мали статус безробітного. Отже, чисельність зареєстрованих безробітних кожного року в середньому зменшується на 20%.

Але, незважаючи на позитивну динаміку, слід зазначити, що безробіття залишається нагальною проблемою у м. Миколаєві.

Особливо це стосується громадян, які не здатні на рівних конкурувати на ринку праці, насамперед осіб передпенсійного віку; осіб з особливими потребами, які не досягли пенсійного віку; демобілізованих учасників антитерористичної операції та внутрішньо переміщених осіб.

Складність і різноманітність чинників, що впливають на ринок праці, його значні обсяги, потребують постійної роботи для моніторингу процесів, що відбуваються на ринку праці м. Миколаєва, та відповідного реагування органів виконавчої влади та місцевого самоврядування за участю роботодавців та профспілок.

Вжиття заходів щодо збереження трудового потенціалу міста, розвитку цивілізованого ринку праці в місті, надання підтримки зайнятості неконкурентоспроможним на ринку праці верствам населення дозволять забезпечити створення умов для повного здійснення громадянами права на працю.

 

2. Мета та основні завдання Програми

 

Метою Програми є реалізація державної політики у сфері зайнятості шляхом ефективної співпраці органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, роботодавців, профспілок, служби зайнятості міста, спрямованої на зниження рівня безробіття, а також реалізація законного права громадян на працю, збереження діючих і створення високопродуктивних та високооплачуваних робочих місць, посилення мотивації до праці, підвищення рівня конкурентоспроможності населення, забезпечення відповідності трудових ресурсів вимогам сучасних виробництв, зниження професійно-кваліфікаційного дисбалансу між попитом та пропозицією робочої сили, здійснення соціального захисту тимчасово непрацюючих та підтримка неконкурентоспроможних на ринку праці громадян.

Основними завданнями Програми є:

- координація зусиль виконавчих органів ради, інших установ та організацій, пов’язаних з розробленням та виконанням заходів регулювання ринку праці та забезпечення продуктивної зайнятості;

- забезпечення гідного рівня матеріального добробуту і умов життя громадян шляхом дотримання державних соціальних гарантій;

- посилення мотивації до легальної продуктивної зайнятості та детінізація відносин у трудовій сфері;

- зниження рівня безробіття та зменшення його тривалості;

- відтворення трудових ресурсів, збереження та створення нових робочих місць, легалізація існуючих робочих місць;

- здійснення моніторингу створення робочих місць у м. Миколаєві та інформаційне забезпечення Миколаївської міської ради щодо реалізації завдань і заходів Програми.

 

3. Шляхи та способи розв’язання проблем

 

Шляхами та способами розв’язання проблем є:

- розширення сфери застосування праці та стимулювання заінтересованості роботодавців у створенні нових робочих місць;

- підвищення професійного рівня та конкурентоспроможності економічно активного населення;

- підвищення мобільності робочої сили на ринку праці та удосконалення регулювання трудової міграції;

- сприяння зайнятості громадян, які потребують соціального захисту і не здатні на рівних умовах конкурувати на ринку праці;

- сприяння зайнятості осіб, з числа демобілізованих військовослужбовців, які брали участь в антитерористичній операції, переміщених з тимчасово окупованої території України або районів проведення АТО, ООС.

Заходи Програми направлені на:

- створення умов для розвитку економіки та сприяння створенню нових робочих місць, зокрема шляхом реалізації суб’єктами господарювання інфраструктурних та інвестиційних проектів і цільових програм;

- посилення мотивації до легальної і продуктивної праці;

- активізацію підприємницької ініціативи та самостійної зайнятості населення;

- сприяння зайнятості громадян, у тому числі учасників антитерористичної операції, операції об’єднаних сил, внутрішньо переміщених осіб та осіб з інвалідністю;

- підвищення конкурентоспроможності громадян, які потребують додаткових гарантій на ринку праці, зокрема молоді, внутрішньо переміщених осіб;

- заохочення роботодавців, які зберігають діючі та створюють нові робочі місця насамперед для громадян, які недостатньо конкурентоспроможні на ринку праці, зокрема молоді та особам віком понад 45 років;

- забезпечення соціального захисту осіб у разі настання безробіття.

Відповідно до оцінки тенденцій соціально-економічного розвитку м. Миколаєва та наявних проблем, у процесі виконання Програма може уточнюватися. Зміни та доповнення до Програми затверджуються Миколаївською міською радою за пропозиціями виконавчих органів міської ради.

 

4. Основні підсумки виконання Програми зайнятості населення

м. Миколаєва за 2013-2017 рр.

 

Соціально-економічний розвиток м. Миколаєва за останні роки характеризується утриманням позитивних темпів економічного розвитку, стабілізації виробничого сектору економіки, активізації інвестиційних процесів, впровадженням механізму ефективного використання ресурсного та промислового потенціалу.

Значна кількість провідних промислових підприємств забезпечила приріст виробництва і зробила суттєвий внесок у розвиток окремих видів діяльності промислового сектору економіки міста: ДП «НВКГ «Зоря»-«Машпроект», ДП «Миколаївський бронетанковий завод», ТОВ «Політехпром» та інші.

Зберігається тенденція зростання мінімальних соціальних гарантій в оплаті праці і, як наслідок, спостерігається зростання розміру середньомісячної заробітної плати працівників, працюючих в економіці міста, за січень-грудень 2017 року він становив 6967 грн. та порівняно з 2016 роком збільшився на 33,4% (5222 грн.).

Протягом 2017 року у місті створено 5019 робочих місць, що становить 146,8% від запланованого показника у Програмі зайнятості населення м. Миколаєва на період до 2017 року (3420 р.м.) (діаграма № 1).

 

Створено робочих місць по м. Миколаєву за 2014-2017 рр.

Діаграма № 1

У зв’язку з тим, що протягом 2013 року у м. Миколаєві діяло 2 міські програми зайнятості: до вересня 2013 року та з жовтня 2013 року, річний показник створення робочих місць за 2013 рік остаточно не визначений та у діаграмі № 1 відсутній.

На виконання заходів Програми зайнятості населення м. Миколаєва на період до 2017 року та з метою тимчасового працевлаштування і матеріальної підтримки безробітних та інших категорій незайнятих громадян щороку у місті організовувалися громадські та інші роботи тимчасового характеру.

Протягом 2017 року на оплату праці 1391 безробітної особи, залученої до громадських та інших робіт тимчасового характеру, витрачено коштів у сумі 3 423 014,18 грн., у тому числі: 2 101 790,26 грн. за рахунок коштів місцевого бюджету та Фонду ЗДССВБ; за рахунок коштів роботодавців – 1 321 224,55 грн. Найбільш активні підприємства, які уклали договори та використали свої кошти на організацію та проведення тимчасових робіт: фермерське господарство «Владам», ТОВ «Очерет» (діаграма № 2).

 

Залучено до громадських та інших робіт тимчасового характеру

протягом 2013-2017 рр. (осіб)

Діаграма № 2

З метою недопущення порушень у сфері зайнятості населення, подолання неформальних трудових відносин фахівцями департаменту праці та соціального захисту населення Миколаївської міської ради протягом терміну дії Програми зайнятості населення м. Миколаєва на період до 2017 року проводилась активна інформаційно-роз’яснювальна робота в трудових колективах підприємств міста та з громадськістю.

Протягом 2017 року було проведено 548 зустрічей з трудовими колективами суб’єктів господарювання міста, в яких взяли участь понад 5 тисяч працівників. Під час здійснення інформаційно-роз’яснювальної роботи в трудових колективах на місцях безпосереднього використання найманої праці та проведення семінарів на базі департаменту праці та соціального захисту населення Миколаївської міської ради, активно розповсюджувалися інформаційні буклети та флаєри щодо останніх змін в трудовому законодавстві, переваг легальної зайнятості та з інших актуальних питань.

Протягом 2017 року у м. Миколаєві налічувалось 13 043 вакансії, що на 1607 одиниць, або на 14,1% більше показника за 2016 рік (11 436 вакансій).

Навантаження на одне робоче місце по місту на кінець 2017 року складало 2 особи, що на 33,3% менше ніж на кінець 2016 року (3 особи – претендента на одне робоче).

Останні роки зберігається позитивна тенденція щодо надання допомоги у працевлаштуванні безробітним громадянам нашого міста (діаграма № 3).

Так, за сприянням служби зайнятості міста протягом 2017 року було працевлаштовано 8539 осіб, що на 3,0% більше ніж у 2016 році (8292 особи) та на 25,1% більше ніж у 2013 році (6827 осіб).

Надання соціальних послуг та вирішення питань соціального захисту демобілізованих військовослужбовців, які брали участь в антитерористичній операції та внутрішньо переміщених осіб – залишалося пріоритетним напрямком роботи органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування протягом останніх років. Зусилля всіх соціальних партнерів спрямовувалися насамперед на сприяння у працевлаштуванні зазначених осіб на вакантні та новостворені робочі місця та забезпечення їх тимчасової зайнятості шляхом залучення до громадських та інших робіт тимчасового характеру.

 

Працевлаштовано безробітних громадян

протягом 2013-2017 рр. (осіб)

Діаграма № 3

Протягом 2017 року за допомогою у працевлаштуванні до служби зайнятості міста звернувся 381 військовослужбовець, звільнений з військової служби після участі в антитерористичній операції. За сприянням служби зайнятості працевлаштовано 109 безробітних осіб даної категорії, 10 осіб отримали виплату допомоги по безробіттю одноразово для відкриття підприємницької діяльності, пройшли підвищення кваліфікації – 46 осіб, до громадських робіт та інших робіт тимчасового характеру залучено 21 учасник антитерористичної операції (діаграма № 4).

 

Зайнятість демобілізованих військовослужбовців

протягом 2017 року (осіб)

 

 

 

 

Діаграма № 4

Одночасно послуги державної служби зайнятості отримало 506 осіб з числа внутрішньо переміщених осіб, яким надано статус безробітного. Службою зайнятості працевлаштовано 248 осіб даної категорії, отримували допомогу по безробіттю 353 особи, проходили професійне навчання – 74 особи та 68 осіб взяли участь в громадських та інших роботах тимчасового характеру (діаграма № 5).

Зайнятість внутрішньо переміщених осіб протягом 2017 року, осіб

Діаграма № 5

 

Особлива увага приділяється забезпеченню зайнятості осіб, що потребують соціального захисту і не здатні на рівні конкурувати на ринку праці. Протягом 2017 року працевлаштовано 701 безробітну особу з числа цієї категорії.

Протягом дії міської Програми зайнятості на обліку в центрах зайнятості м. Миколаєва щороку перебувало від 400 до 500 безробітних осіб з інвалідністю. Річні показники щодо працевлаштуванння за сприянням служби зайнятості щороку перевищували заплановані показники від 38% у 2013 році до 21,1% у 2017 році, коли за сприянням служби зайнятості було працевлаштовано 69 осіб з особливими потребами, що складає 121,1% від запланованого річного показника. Складнощі у працевлаштуванні осіб з інвалідністю полягають у тому, що підбір підходящої роботи здійснюється відповідно до висновків та рекомендацій МСЕК, з урахуванням індивідуальної програми реабілітації, професійних навичок особи, знань та побажань щодо умов праці.

При бажанні інвалідів пройти професійне навчання або перенавчання, за умови відповідності обраної професії до висновків і рекомендацій МСЕК та індивідуальної програми реабілітації, а також при наявності учбової групи служба зайнятості здійснює професійне навчання безробітних. Так, протягом 2017 року 30 безробітних осіб з числа інвалідів було охоплено професійним навчанням.

Для підвищення ефективності соціально-трудової адаптації людей з інвалідністю та поліпшення їх матеріального стану пропонується брати участь у громадських та інших роботах тимчасового характеру. Протягом 2017 року брали участь у громадських роботах 82 безробітні особи даної категорії громадян, що у 2,5 рази перебільшує запланований річний показник (діаграма № 6).

Соціальні послуги інвалідам у працевлаштуванні

протягом 2013-2017 рр.

Діаграма № 6

Також спостерігається стабільне перевищення річного показника осіб з інвалідністю, які отримали одноразову виплату допомоги по безробіттю для організації підприємницької діяльності. Так, у 2017 році таку допомогу отримали троє осіб з особливими потребами.

Налагоджена співпраця державної служби зайнятості з органами влади, соціальними партнерами, що діють в інтересах осіб з інвалідністю, надає можливість для ведення конструктивного діалогу у вирішенні питань соціального захисту осіб з обмеженими фізичними можливостями.

Щороку безробітні громадяни м. Миколаєва проходили професійне навчання та підвищення кваліфікації за професіями та спеціальностями для пріоритетних видів економічної діяльності. Протягом 2017 року навчалися або підвищували фаховий рівень завдяки організаційній та фінансовій підтримці служби зайнятості 1229 безробітних осіб міста.

В умовах обмеженого попиту на робочу силу набувають розвитку підприємницькі ініціативи серед безробітних. За сприянням служби зайнятості для безробітних осіб організовуються консультації щодо заснування власної справи, навчання основам підприємницької діяльності та надання одноразової виплати допомоги по безробіттю для організації підприємницької діяльності в межах коштів, призначених для цього бюджетом Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.

Протягом 2017 року 17-ти зареєстрованим безробітним виплачено одноразову допомогу на відкриття підприємницької діяльності.

З метою стимулювання роботодавців до створення нових робочих місць, відповідно до ст. 26 та ч. 2 ст. 27 Закону України «Про зайнятість населення» в місті реалізовувався механізм надання компенсації витрат у розмірі єдиного соціального внеску роботодавцям, які створюють нові робочі місця та працевлаштовують безробітних.

Так, за період дії Програми працевлаштовано на нові робочі місця 322 безробітні особи з компенсацією фактичних витрат в розмірі єдиного внеску 134 роботодавцям міста.

У цілому у м. Миколаєві протягом 2017 року активними програмами сприяння зайнятості (працевлаштування, професійне навчання, оплачувані громадські роботи) охоплено 10 885 осіб, що на 8,7% більше показника за 2016 рік (10 014 осіб).

 

5. Основні тенденції соціально-економічного розвитку міста

та розширення сфери застосування праці

 

Програмою економічного і соціального розвитку м. Миколаєва на 2018-2020 роки, яку затверджено рішенням Миколаївської міської ради від 22.12.2017 № 32/16, визначено пріоритетні напрямки економічного та соціального розвитку міста на найближчі роки, на яких пропонується сконцентрувати бюджетні та інші інвестиційні ресурси з метою підвищення конкурентоспроможності та інвестиційної привабливості економіки міста, вирішення найгостріших проблем економічного і соціального розвитку та поліпшення якості життя мешканців нашого міста.

З метою зростання економіки та створення у місті нових робочих місць, виконавчим комітетом Миколаївської міської ради проводиться відповідна робота з формування бази даних інвестиційних проектів і пропозицій щодо вирішення питань поліпшення соціально-економічного клімату у місті. Сформовано інвестиційний паспорт, до складу якого на кінець 2017 року увійшло 43 інвестиційних проекти, серед яких є комерційні, соціальні, інноваційні, наукові та інфраструктурні проекти, що надійшли від зацікавлених підприємств усіх форм власності.

Завдяки реалізації інвестиційних та інфраструктурних проектів у місті передбачається розширення сфери прикладання праці шляхом створення нових робочих місць, підвищення рівня зайнятості працездатного населення.

Порти та стивідорні компанії м. Миколаєва мають велике значення для розвитку економіки міста, створюють нові робочі місця, сприяють розвитку зовнішньоекономічної діяльності та створенню позитивного інвестиційного клімату.

Підприємства портового господарства на сьогодні мають великий інвестиційний потенціал, а саме: ДП «Стивідорна компанія «Ольвія» (будівництво нових зернових комплексів), філія «Октябрьск» ДП «Адміністрація морських портів України» (адміністрація спеціалізованого морського порту «Октябрьск») (будівництво комплексу з переробки зріджених газів, світлих нафтопродуктів та інших вантажів). Також за даними підприємства ДП «СК Ольвія» планує до 2023 року реалізувати п`ять інвестиційних проектів (будівництво допоміжної залізничної колії, нових комплектів для обробки вантажів), реалізація яких може створити 480 нових робочих місць. Миколаївська філія ДП «АМПУ» планує реалізувати три інвестиційні проекти (будівництво нових перевантажувальних комплексів на причалах), за якими буде створено 380 робочих місць.

ТОВ СП «Нібулон» та суднобудівно-судноремонтний завод «Нібулон» продовжує активно реалізовувати комплексний інвестиційний проект з відродження річок Дніпро та Південний Буг, як транспортних судноплавних артерій України. Флот ТОВ СП «Нібулон» налічує 56 суден загальною водотоннажністю понад 161 тис. тонн  і продовжує поповнюватися.

Також продовжується модернізація виробничих потужностей підприємства суднобудівно-судноремонтний завод «Нібулон», що проходить у рамках співробітництва з Європейським інвестиційним банком, збільшуються потужності перевантажувального термінала в м. Миколаєві.

Так, у листопаді 2017 року на території підприємства, за підтримки Міжнародної фінансової корпорації, розпочато будівництво комплексу з перевалки зернових та олійних культур ємністю близько 43 тис. тонн.

Взагалі в останні роки ТОВ СП «Нібулон» створено 600 робочих місць для суднобудівників та 350 робочих місць на флоті і, крім того, завдяки модернізації виробничих потужностей суднобудівно-судноремонтного заводу «Нібулон» забезпечується роботою ще 250 працівників.

Також на даний час продовжується робота щодо створення індустріального парку в м. Миколаєві відповідно до Закону України «Про індустріальні парки». Рішенням міської ради від 08.12.2016 № 11/27 було надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для розташування індустріального парку орієнтовною площею 150 га на території II Промзони в Інгульському районі м. Миколаєва. Заходами щодо забезпечення виконання Програми економічного і соціального розвитку м. Миколаєва на 2018-2020 роки передбачено розробку детального плану території зазначеного індустріального парку.

Також рішенням міської ради від 17.01.2017 № 14/36 (зі змінами) було надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для розташування індустріального парку по вул. Самойловича на території Промзони у Корабельному районі м. Миколаєва орієнтовною площею 36 га.

Рішенням Миколаївської міської ради від 16.11.2017 № 28/8 було затверджено Програму розвитку малого і середнього підприємництва м. Миколаєва, метою якої є створення сприятливих умов для розвитку малого та середнього підприємництва, запровадження ефективних форм співпраці міської влади та суб’єктів підприємництва задля стійкого функціонування і розвитку підприємництва, залучення широких верств населення до підприємницької діяльності, підвищення його ролі у вирішенні стратегічних завдань економічного і соціального розвитку міста.

Районними центрами зайнятості міста забезпечується зайнятість безробітних, у т.ч. і завдяки підтримці підприємницької ініціативи шляхом організації навчання основам підприємницької діяльності та виплати одноразової допомоги по безробіттю в межах фінансових можливостей Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.

Продовжується стимулювання створення нових робочих місць суб’єктами малого підприємництва в пріоритетних видах економічної діяльності шляхом компенсації єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

Особлива роль протягом наступних років буде приділятись розвитку та удосконаленню системи профорієнтації, як важливому інструменту корегування кількісно-якісного дисбалансу між попитом на робочу силу і її пропозицією, зокрема індивідуальній роботі з випускниками та учнівською молоддю, з урахуванням потреб ринку праці, пропагуванню робітничих професій, а також буде організовано роботу з підтвердження професійної кваліфікації за результатами неформального професійного навчання за робітничими професіями.

Планується розширення можливостей для підвищення конкурентоспроможності громадян віком старше 45 років шляхом видачі ваучера на перепідготовку, спеціалізацію, підвищення кваліфікації за професіями та спеціальностями для пріоритетних видів економічної діяльності.

Завдяки тісній співпраці з роботодавцями (залучення їх на спільні семінари, засідання круглого столу, ярмарки вакансій тощо), висвітленню в засобах масової інформації, в інформаційних буклетах, бюлетенях, флаєрах департаменту праці та соціального захисту населення Миколаївської міської ради та районних центрів зайнятості м. Миколаєва суспільно-корисної спрямованості громадських робіт та їх позитивних сторін прогнозується розширення видів оплачуваних громадських робіт та робіт тимчасового характеру з урахуванням професійного складу безробітних та соціально-економічних потреб міської громади.

Особлива увага приділятиметься сприянню зайнятості громадян, які не здатні на рівних умовах конкурувати на ринку праці: жінок, молоді, довготривалих безробітних, осіб з обмеженими фізичними можливостями за рахунок посилення індивідуальної та адресної роботи з цільовими групами громадян, роботодавцями та іншими соціальними партнерами.

 

6. Фінансове забезпечення реалізації Програми

 

Реалізація Програми здійснюватиметься за рахунок коштів державного бюджету у межах наявного фінансового ресурсу, Фонду соціального захисту інвалідів, Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття та інших джерел, не заборонених чинним законодавством.

Фінансування організації інших робіт тимчасового характеру здійснюється за рахунок коштів роботодавців та інших джерел, не заборонених законодавством.

 

7. Координація та контроль за реалізацією Програми

 

Організаційне і методичне супроводження та контроль за реалізацією Програми здійснюватиметься департаментом праці та соціального захисту населення Миколаївської міської ради та Миколаївським обласним та районними центрами зайнятості.

Виконавці, визначені в Програмі, щороку до 20 січня наступного за звітним роком подають департаменту праці та соціального захисту населення Миколаївської міської ради інформацію про стан виконання заходів Програми.

Департамент праці та соціального захисту населення Миколаївської міської ради  надає міській раді  узагальнену інформацію про хід виконання Програми щороку до 01 лютого наступного за звітним роком.

 

8. Механізм управління за виконанням Програми

 

Механізм управління включає:

проведення моніторингових досліджень ринку праці міста, у тому числі створення робочих місць, оцінку фактичного стану ринку праці, інформування соціальних партнерів про стан справ у цій сфері, підготовку практичних пропозицій та рекомендацій у межах Програми щодо регулювання зайнятості;

систематичну підготовку інформацій виконкому міської ради, міській раді про хід виконання Програми, у разі потреби – внесення пропозицій щодо її коригування;

розгляд на засіданнях міського координаційного комітету сприяння зайнятості населення актуальних питань у сфері зайнятості та прийняття за результатами розгляду узгоджених із соціальними партнерами рішень.

 

_______________________________________________________

 

Додаток 1

до Програми

 

 

ПАСПОРТ

Програми зайнятості населення м. Миколаєва

на період до 2020 року

 

1. Програму затверджено рішенням Миколаївської міської ради від ___________№________

 

2. Ініціатор: департамент праці та соціального захисту населення Миколаївської міської ради.

 

3. Розробник Програми: робоча група з розроблення Проекту Програми зайнятості населення м. Миколаєва на період до 2020 року, створена розпорядженням міського голови від 23.03.2018 № 57р.

 

4. Відповідальний виконавець: департамент праці та соціального захисту населення Миколаївської міської ради.

 

5. Співвиконавці Програми:

 

1). Миколаївський обласний центр зайнятості.

 

2). Районні центри зайнятості м. Миколаєва.

 

3). Адміністрації районів Миколаївської міської ради.

 

4). Миколаївська обласна організація роботодавців «Промисловці та підприємці Миколаївщини».

 

5). Департамент економічного розвитку Миколаївської міської ради.

 

6). Головне управління Державної фіскальної служби у Миколаївській області.

 

7). Головне управління Пенсійного фонду України в Миколаївській області та інші соціальні фонди.

 

8). Миколаївська обласна рада профспілок.

 

9). Миколаївське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів України.

 

10). Підприємства, установи та організації.

 

6. Термін виконання: на період до 2020 року включно.

 

7. Обсяги та джерела фінансування.

 

Джерела фінансування

Обсяги фінансування

(тис. грн.)

У тому числі за роками (тис. грн.)

2018 рік

2019 рік

2020 рік

Державний бюджет та інші не заборонені законодавством джерела

В межах кошторису виконавців

Міський бюджет

-

-

-

-

 

 

 

 

Додаток 2

до Програми

 

НАПРЯМИ ТА ЗАХОДИ

щодо поліпшення ситуації у сфері зайнятості населення до 2020 року

 

з/п

Зміст заходу

Відповідальні виконавці

Строк

виконання

(роки)

Джерела фінансування

Орієнтований обсяг фінансування, тис.грн.

Очікувані результати

Всього

2018

2019

2020

1

2

3

4

5

6

7

8

9

 

Розділ 1. Розширення сфери застосування праці та стимулювання заінтересованості роботодавців у створенні нових робочих місць

1.

Сприяти розширенню сфери застосування праці зайнятості населення міста шляхом створення та легалізації вже існуючих робочих місць:

 

4976 робочих місць

у 2018 році;

 

5076 робочих місць

у 2019 році;

 

5177 робочих місць

у 2020 році

Департамент праці та соціального захисту населення Миколаївської міської ради,

Миколаївська обласна організація роботодавців «Промисловці та підприємці Миколаївщини» (за узгодженням),

Головне управління Державної фіскальної служби у Миколаївській області (за узгодженням),

Головне управління Пенсійного фонду України в Миколаївській області (за узгодженням)

2018-2020 роки

Кошти виконавців

В межах кошторису виконавців

В межах кошторису виконавців

В межах кошторису виконавців

В межах кошторису виконавців

Забезпечення зростання економічних та соціальних показників за рахунок розширення існуючих підприємств та введення в дію нових виробничих потужностей, зменшення рівня безробіття у місті

2.

Стимулювати створення нових робочих місць шляхом виконання заходів, направлених на розвиток інвестиційної діяльності міста

Департамент економічного розвитку Миколаївської міської ради,

Миколаївська обласна організація роботодавців «Промисловці та підприємці Миколаївщини» (за узгодженням)

2018-2020 роки

Кошти виконавців

В межах кошторису виконавців

В межах кошторису виконавців

В межах кошторису виконавців

В межах кошторису виконавців

Створення нових робочих місць

3.

З метою розширення сфери застосування праці у сфері підприємництва та залучення населення до підприємницької діяльності надавати допомогу безробітним громадянам та підприємцям-початківцям в освоєнні основ ринкової економіки та підприємництва, розробці бізнес-планів, реєстрації їх як суб’єктів підприємницької діяльності та інформувати їх про порядок укладення трудових договорів з найманими працівниками.

Забезпечити постійну роботу телефонних гарячих ліній для підприємців при місцевих органах виконавчої влади

Районні центри зайнятості м. Миколаєва (за узгодженням),

адміністрації районів Миколаївської міської ради,

Миколаївська обласна організація роботодавців «Промисловці та підприємці Миколаївщини» (за узгодженням)

2018-2020 роки

Кошти виконавців

В межах кошторису виконавців

В межах кошторису виконавців

В межах кошторису виконавців

В межах кошторису виконавців

Підвищення професійного рівня та обізнаності суб’єктів господарюван-ня при здійсненні підприємниць-кої діяльності, активізація підприємниць-кої ініціативи та самостійної зайнятості населення

4.

Стимулювати створення нових робочих місць суб’єктами малого підприємництва в пріоритетних видах економічної діяльності шляхом компенсації єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування

Районні центри зайнятості м. Миколаєва (за узгодженням),

Головне управління Пенсійного фонду України в Миколаївській області,

підприємства, установи та організації (за узгодженням)

2018-2020 роки

Кошти Фонду загально-обов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття

(ФЗДССВД)

В межах кошторису ФЗДССВД

В межах кошторису ФЗДССВД

В межах кошторису ФЗДССВД

В межах кошторису ФЗДССВД

Стимулювання розвитку підприємницт-ва, відтворення трудових ресурсів у місті

5.

Затверджувати Перелік видів громадських робіт, що відповідають потребам територіальної громади, та Перелік підприємств, організацій, установ, на яких вони будуть застосовуватися.

Розширювати перелік видів громадських робіт з урахуванням необхідності забезпечення тимчасової зайнятості окремих цільових груп населення

Департамент праці та соціального захисту населення Миколаївської міської ради

2018-2020 роки

Не потребує фінансування

Не потребує фінансування

Не потребує фінансування

Не потребує фінансування

Не потребує фінансування

Підвищення рівня матеріальної забезпеченості та тимчасової зайнятості безробітних громадян

6.

Проводити широку інформаційно-роз’яснювальну роботу серед громадськості щодо переваг легальної зайнятості та соціальних ризиків громадян, які отримують заробітну плату неофіційно, висвітлювати зазначені питання у заходах масової інформації (електроні ЗМІ, телебачення, радіо, офіційні інтернет-портали)

Департамент праці та соціального захисту населення Миколаївської міської ради,

районні центри зайнятості м. Миколаєва (за узгодженням),

адміністрації районів Миколаївської міської ради

2018-2020 роки

Не потребує фінансування

Не потребує фінансування

Не потребує фінансування

Не потребує фінансування

Не потребує фінансування

Підвищення рівня обізнаності працюючих громадян.

Посилення мотивації до легальної і продуктивної зайнятості

7.

Проводити роботу стосовно розроблення та розповсюдження інформаційних буклетів та флаєрів щодо останніх змін в трудовому законодавстві, переваг легальної зайнятості та з інших актуальних питань

Департамент праці та соціального захисту населення Миколаївської міської ради

2018-2020 роки

Не потребує фінансування

Не потребує фінансування

Не потребує фінансування

Не потребує фінансування

Не потребує фінансування

Підвищення рівня обізнаності громадян

8.

Проводити семінари, круглі столи з метою надання консультативної та методичної допомоги щодо порядку розробки, укладання та виконання колективних договорів.

Проводити колективно-договірну компанію на підприємствах, установах та організаціях усіх форм власності.

Аналізувати зміст колективних договорів на відповідність їх діючому законодавству

Департамент праці та соціального захисту населення Миколаївської міської ради,

Миколаївська обласна рада профспілок (за узгодженням),

Миколаївська обласна організація роботодавців «Промисловці та підприємці Миколаївщини» (за узгодженням)

2018-2020 роки

Не потребує фінансування

Не потребує фінансування

Не потребує фінансування

Не потребує фінансування

Не потребує фінансування

Забезпечення соціального захисту працюючих осіб

Розділ 2. Підвищення професійного рівня та конкурентоспроможності економічно активного населення

1.

Забезпечити організацію професійного навчання зареєстрованих безробітних.

Надавати методичну допомогу підприємствам, установам і організаціям з вищезазначеного питання, відповідно до державних нормативно-правових актів

Департамент праці та соціального захисту населення Миколаївської міської ради,

районні центри зайнятості м. Миколаєва (за узгодженням)

2018-2020 роки

Кошти Фонду загально-обов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття (ФЗДССВД)

В межах кошторису ФЗДССВД

В межах кошторису ФЗДССВД

В межах кошторису ФЗДССВД

В межах кошторису ФЗДССВД

Підвищення конкуренто-спроможності громадян та створення додаткових умов для працевлашту-вання

2.

Сприяти організації роботи з підтвердження результатів неформального професійного навчання за робітничими професіями відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 15.05.2013 № 340 «Про затвердження порядку підтвердження результатів неформального професійного навчання осіб за робочими професіями»

Районні центри зайнятості м. Миколаєва (за узгодженням)

2018-2020 роки

Кошти Фонду загально-обов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття (ФЗДССВД)

В межах кошторису ФЗДССВД

В межах кошторису ФЗДССВД

В межах кошторису ФЗДССВД

В межах кошторису ФЗДССВД

Підвищення конкуренто-спроможності громадян

3.

Сприяти розширенню можливостей для підвищення конкурентоспроможності громадянам віком старше 45 років шляхом видачі ваучера на перепідготовку, спеціалізацію, підвищення кваліфікації

Районні центри зайнятості м. Миколаєва (за узгодженням)

2018-2020 роки

Кошти Фонду загально-обов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття (ФЗДССВД)

В межах кошторису ФЗДССВД

В межах кошторису ФЗДССВД

В межах кошторису ФЗДССВД

В межах кошторису ФЗДССВД

Створення додаткових умов для працевлашту-вання громадян

Розділ 3. Підвищення мобільності робочої сили на ринку праці та удосконалення регулювання трудової міграції

1.

Забезпечити надання інформаційно-консультативної та правової допомоги громадянам України з питань попередження неврегульованої трудової міграції

Миколаївський обласний центр зайнятості,

районні центри зайнятості м. Миколаєва (за узгодженням)

2018-2020 роки

Кошти Фонду загально-обов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття (ФЗДССВД)

В межах кошторису ФЗДССВД

В межах кошторису ФЗДССВД

В межах кошторису ФЗДССВД

В межах кошторису ФЗДССВД

Підвищення рівня обізнаності працюючих громадян

2.

Забезпечувати захист внутрішнього ринку праці шляхом регулювання залучення до роботи іноземних працівників під час розгляду заяв роботодавців щодо видачі, продовження дії та анулювання дозволів на використання праці іноземців та осіб без громадянства

Миколаївський обласний центр зайнятості (за узгодженням)

2018-2020 роки

Кошти Фонду загально-обов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття (ФЗДССВД)

В межах кошторису ФЗДССВД

В межах кошторису ФЗДССВД

В межах кошторису ФЗДССВД

В межах кошторису ФЗДССВД

Соціальний захист працюючих громадян

Розділ 4. Сприяння зайнятості громадян, які потребують соціального захисту і не здатні на рівних умовах конкурувати на ринку праці

1.

Сприяти працевлаштуванню громадян, які недостатньо конкурентоспроможні на ринку праці, відповідно до ст. 14 Закону України «Про зайнятість населення», з першочерговою організацією для них професійної підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації, в тому числі індивідуальне навчання безпосередньо на робочому місці

Районні центри зайнятості м. Миколаєва (за узгодженням),

підприємства, установи та організації (за узгодженням)

2018-2020 роки

Кошти Фонду загально-обов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття (ФЗДССВД)

В межах кошторису ФЗДССВД

В межах кошторису ФЗДССВД

В межах кошторису ФЗДССВД

В межах кошторису ФЗДССВД

Створення додаткових умов для працевлашту-вання та підвищення конкуренто-спроможності громадян

2.

З метою формування позитивної мотивації до праці, зміни ставлення до можливості оволодіння новою професією забезпечити надання повного обсягу профорієнтаційних послуг особам, які звертаються за послугами до центрів зайнятості, шляхом проведення індивідуальних та групових консультацій

Районні центри зайнятості м. Миколаєва (за узгодженням)

2018-2020 роки

Не потребує фінансування

Не потребує фінансування

Не потребує фінансування

Не потребує фінансування

Не потребує фінансування

Підвищення професійного рівня та обізнаності громадян, створення додаткових умов для працевлашту-вання

3.

Забезпечити надання профорієнтаційних послуг особам з обмеженими фізичними можливостями з метою прискорення їх адаптації до умов ринку праці та професійної інтеграції у суспільство.

Організовувати підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації осіб з обмеженими фізичними можливостями за професіями відповідно до потреб ринку праці та рекомендацій МСЕК з метою забезпечення їх трудової реабілітації, сприяти у працевлаштуванні та підвищенні їх конкурентоспроможності

Департамент праці та соціального захисту населення Миколаївської міської ради,

Миколаївське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів (за узгодженням),

підприємства, установи та організації (за узгодженням),

районні центри зайнятості м. Миколаєва (за узгодженням)

2018-2020 роки

Кошти виконавців

В межах кошторису виконавців

В межах кошторису виконавців

В межах кошторису виконавців

В межах кошторису виконавців

Створення додаткових умов для працевлашту-вання та підвищення конкуренто-спроможності громадян

4.

Сприяти працевлаштуванню громадян, які недостатньо конкурентоспроможні на ринку праці, відповідно до ст. 14 Закону України «Про зайнятість населення», на нові робочі місця шляхом компенсації роботодавцю єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування

Районні центри зайнятості м. Миколаєва (за узгодженням),

Миколаївське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів (за узгодженням),

підприємства, установи та організації (за узгодженням)

2018-2020 роки

Кошти Фонду загально-обов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття (ФЗДССВД)

В межах кошторису ФЗДССВД

В межах кошторису ФЗДССВД

В межах кошторису ФЗДССВД

В межах кошторису ФЗДССВД

Стимулювання суб’єктів господарюван-ня до створення нових робочих місць, створення додаткових умов для працевлашту-вання громадян

Розділ 5. Сприяння зайнятості  осіб, з числа демобілізованих військовослужбовців, які брали участь в антитерористичній операції,

переміщених з тимчасово окупованої території України або районів проведення АТО

1.

Забезпечити організацію та проведення для демобілізованих військовослужбовців спеціальних семінарів та тренінгів, що мотивують до вибору цивільної професії

Районні центри зайнятості м. Миколаєва (за узгодженням)

2018-2020 роки

Кошти виконавців

В межах кошторису виконавців

В межах кошторису виконавців

В межах кошторису виконавців

В межах кошторису виконавців

Створення додаткових умов для працевлашту-вання та підвищення конкуренто-спроможності громадян

2.

Забезпечити працевлаштування демобілізованих військовослужбовців на вакантні новостворені робочі місця, у тому числі з виплатою в установленому порядку компенсації єдиного внеску роботодавцям відповідно до ст.ст. 26, 27 Закону України «Про зайнятість населення»

Районні центри зайнятості м. Миколаєва (за узгодженням),

підприємства, установи та організації (за узгодженням)

2018-2020 роки

Кошти Фонду загально-обов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття (ФЗДССВД)

В межах кошторису ФЗДССВД

В межах кошторису ФЗДССВД

В межах кошторису ФЗДССВД

В межах кошторису ФЗДССВД

Створення нових робочих місць та додаткових умов для працевлашту-вання громадян

3.

Сприяти працевлаштуванню на умовах строкових трудових договорів зареєстрованих безробітних з числа внутрішньо переміщених осіб з наданням компенсації витрат роботодавця на оплату праці

Районні центри зайнятості м. Миколаєва (за узгодженням),

підприємства, установи та організації (за узгодженням)

2018-2020 роки

Кошти Фонду загально-обов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття (ФЗДССВД)

В межах кошторису ФЗДССВД

В межах кошторису ФЗДССВД

В межах кошторису ФЗДССВД

В межах кошторису ФЗДССВД

Створення нових робочих місць та додаткових умов для працевлашту-вання громадян

4.

Сприяти започаткуванню демобілізованими військовослужбовцями та внутрішньо переміщеними особами власної справи шляхом здійснення в установленому порядку виплати одноразово допомоги по безробіттю для організації підприємницької діяльності

Районні центри зайнятості м. Миколаєва (за узгодженням)

2018-2020 роки

Кошти Фонду загально-обов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття (ФЗДССВД)

В межах кошторису ФЗДССВД

В межах кошторису ФЗДССВД

В межах кошторису ФЗДССВД

В межах кошторису ФЗДССВД

Активізація підприємниць-кої ініціативи та самостійної зайнятості

5.

Підвищувати конкурентоспроможність демобілізованих військовослужбовців та внутрішньо переміщених осіб на ринку праці шляхом видачі ваучерів на перепідготовку, спеціалізацію, підвищення кваліфікації

Районні центри зайнятості м. Миколаєва (за узгодженням)

2018-2020 роки

Кошти Фонду загально-обов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття (ФЗДССВД)

В межах кошторису ФЗДССВД

В межах кошторису ФЗДССВД

В межах кошторису ФЗДССВД

В межах кошторису ФЗДССВД

Створення додаткових умов для працевлашту-вання громадян

 

 

 

 

Додаток 3

до Програми

 

 

Основні показники ринку праці

 

№ з/п

Найменування показника

2017

звіт

2018

прогноз

2019

прогноз

2020

прогноз

1

2

4

5

6

7

1.

Чисельність зайнятого населення віком від 15 до 70 років, осіб – усього

169317

169115

169215

169400

2.

Чисельність зареєстрованих безробітних, осіб – усього

7675

7800

7800

7800

3.

Рівень зареєстрованого безробіття, у % до чисельності працездатного населення

2,8

2,7

2,6

2,5

 

 

 

Додаток 4

до Програми

 

 

Працевлаштування на нові робочі місця

 

з/п

Найменування показника

2017

звіт

2018

прогноз

2019

прогноз

2020

прогноз

1

2

3

4

5

6

1.

Працевлаштування на нові робочі місця, осіб – усього

5019

4976

5076

5177

1.1.

з них:

юридичними особами

1008

1050

1150

1256

1.2.

фізичними особами-підприємцями та іншими фізичними особами – платниками податку з доходів фізичних осіб (включаючи робочі місця для найманих працівників)

4011

3926

3926

3921

2.

Чисельність працівників, за яких роботодавцю надається компенсація фактичних витрат по сплаті єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування,

осіб* – усього

49

52

52

52

 

 

* Дані можуть бути переглянуті після прийняття змін до підзаконних нормативно-правових актів, заходи будуть реалізовуватися у межах затвердженого кошторису

 

 

Додаток 5

до Програми

 

 

Надання соціальних послуг службою зайнятості України в м. Миколаєві

(осіб)

Показники

2017

звіт

2018

прогноз

2019

прогноз

2020

прогноз

А

1

2

3

4

1. Чисельність осіб, які отримуватимуть послуги служби зайнятості протягом року, осіб

14000

14100

14100

14100

1.1. з них матимуть статус безробітного протягом року, осіб

7675

7800

7800

7800

2. Чисельність осіб, які отримали роботу за сприянням служби зайнятості, всього, осіб

8539

8400

8400

8400

2.1. з них з числа безробітних, осіб

2909

2950

2950

2950

2.1.1. чисельність осіб, які організували власну справу за рахунок отримання допомоги по безробіттю одноразово, осіб

17

20

20

20

2.1.2. чисельність осіб, стосовно яких прийнято рішення про виплату компенсації витрат роботодавців у розмірі єдиного внеску, осіб

49

52

52

52

3. Чисельність осіб, які проходитимуть професійне навчання, осіб

1229

1010

920

800

4. Чисельність осіб, які братимуть участь у громадських та інших роботах тимчасового характеру (за рахунок всіх джерел фінансування), осіб

1391

1370

1370

1370

 

 

* Дані мають бути переглянуті після прийняття відповідних підзаконних нормативно-правових актів

Опубліковано: 20 листопада 2018р.


знайшли помилку в тексті?
виділіть мишкою та натисніть: