Мапа порталу

ВИКОНАВЧИЙ_КОМІТЕТ


РІШЕННЯ

№ 1368 від 2008-06-27

Про порядок розробленнята виконання міських цільових програм (ВН. ЗМІН. ТА ДОП. №192 ВІД 28.02.14)


ВН. ЗМІН. ТА ДОП.
З метою визначення порядку розроблення міських цільових програм, моніторингу і звітування про їх виконання, встановлення єдиного порядку розроблення міських цільових програм, керуючись Бюджетним кодексом України, підпунктом 1 пункту „а” статті 27 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”, виконком міської ради

ВИРІШИВ:

1. Затвердити Порядок розроблення та виконання міських цільових програм /далі – Порядок/ (додається).
2. Розробникам міських цільових програм при їх складанні і внесенні змін до них дотримуватися зазначеного Порядку.
3. Керівникам управлінь, відділів, інших виконавчих органів міської ради до 1 серпня 2008 року переглянути міські цільові програми та привести їх відповідно до вимог, встановлених Порядком.
4. Координацію роботи щодо виконання цього рішення покласти на управління економіки та інвестицій (Ярошенка), міське фінансове управління (Бондаренко).
5. Контроль за виконанням даного рішення покласти на першого заступника міського голови Гранатурова Ю.І.



Міський головаВ.Д. Чайка


Затверджено
рішенням виконкому
міської ради
від 27 червня 2008
№1368




ПОРЯДОК
розроблення та виконання міських цільових програм



1. Загальні положення
Цим Порядком визначаються засади розроблення та виконання міських цільових програм як засобу програмно-цільового управління.
1.2. Міська цільова програма (далі - Програма) - це сукупність взаємопов'язаних завдань і заходів, узгоджених за строками та ресурсним забезпеченням з усіма задіяними виконавцями, спрямованих на розв'язання найактуальніших проблем розвитку міста або окремих галузей міського господарства чи соціально-культурної сфери міста, реалізація яких здійснюється за рахунок коштів міського бюджету та інших джерел і є складовою щорічної програми економічного та соціального розвитку міста на відповідний рік.
Програма вважається комплексною, якщо вона об'єднує декілька програм споріднених напрямів відповідної галузі та передбачає їх фінансування за кількома кодами функціональної класифікації видатків міського бюджету.
1.3. Ініціатором розроблення Програми можуть бути виконавчі органи міської ради.
1.4. Підставою для розроблення Програми є:
- існування проблеми на рівні міста, розв'язання якої потребує залучення бюджетних коштів;
- наявність реальної можливості для забезпечення виконання заходів Програми (фінансових, матеріально-технічних та трудових ресурсів) та відповідність мети Програми пріоритетним напрямам розвитку міста.
1.5. Заходи Програми, що розробляється, не повинні дублювати заходи інших міських програм.

2. Порядок розроблення Програми, організація та звітність про її виконання
Основними стадіями розроблення та виконання Програми є:
- ініціювання розроблення Програми;
- підготовка проекту Програми: визначення заходів і завдань, що пропонуються для включення до неї; обсягів і джерел фінансування; строків виконання заходів Програми, а також головних виконавців;
- погодження та затвердження Програми;
-організація виконання Програми, здійснення контролю за її виконанням;
- здійснення моніторингу та підготовка щорічних звітів (проміжних звітів) про результати виконання Програми, внесення змін до Програми.

2.1. Ініціювання розроблення Програми
Виконавчі органи міської ради можуть ініціювати розроблення Програми за умов:
-існування проблеми, розв'язання якої неможливе засобами галузевого управління і потребує підтримки на рівні міста;
-відповідності мети Програми пріоритетним напрямам міської політики, законам України, Указам Президента України, програмі дій Уряду, Державним програмам економічного та соціального розвитку України, обласним програмам, програмам економічного та соціального розвитку міста з конкретними посиланнями на джерело;
-наявності реальних можливостей ресурсного забезпечення виконання Програми: фінансових (виділення коштів з міського бюджету, що є обов'язковою умовою розроблення Програми); матеріально-технічних ресурсів; трудових ресурсів відповідного освітньо-професійного рівня.

2.2. Підготовка проекту Програми
2.2.1. Підготовка проекту Програми здійснюється ініціатором розробки самостійно або спільно із заінтересованими організаціями, підприємствами, установами, які зацікавлені у прийнятті та реалізації Програми. Для забезпечення підготовки проекту Програми можуть утворюватися групи з представників владних структур, бізнесових кіл, наукових та громадських організацій, політичних партій тощо.
2.2.2. Проект Програми повинен мати такі розділи:
- паспорт Програми;
- визначення проблеми, на розв'язання якої спрямована Програма;
- визначення мети Програми;
- обґрунтування шляхів і засобів розв'язання проблеми, обсягів та джерел фінансування; строки та етапи виконання Програми;
- перелік завдань і заходів Програми та результативні показники;
- напрями діяльності та заходи Програми;
- координація та контроль за ходом виконання Програми.
2.2.2.1. Паспорт Програми
Паспорт Програми готується за формою згідно з додатком 1 до Порядку розроблення та виконання міських цільових програм і містить загальну характеристику Програми (назва, рішення міської ради про затвердження, відомості про розробника та перелік співрозробників Програми, відповідальний виконавець Програми та інші співвиконавці, термін виконання, обсяги та джерела фінансування).
2.2.2.2. Визначення проблеми, на розв'язання якої спрямована Програма
Розділ повинен містити чітко сформульоване визначення проблеми та обов'язкове обґрунтування щодо віднесення її до найважливіших із використанням офіційних статистичних даних не менше ніж за 3 останні роки (із посиланням на джерела інформації), обґрунтування шляхів і засобів розв'язання проблеми, а також необхідності фінансування за рахунок коштів міського бюджету. Визначення проблеми є основою для формулювання мети та всіх інших розділів Програми.

2.2.2.3. Визначення мети Програми
Мета Програми поєднує комплекс взаємопов'язаних завдань і заходів, які спрямовані на розв'язання найважливіших проблем розвитку міста, окремих галузей міського господарства та адміністративно-територіальних одиниць ( райони міста, мікрорайони). Сформульоване визначення мети Програми повинно мати логічний зв'язок із її назвою.

2.2.2.4. Обґрунтування шляхів і засобів розв'язання проблеми, обсягів та джерел фінансування; строки та етапи виконання Програми
У цьому розділі зазначаються шляхи, методи і засоби розв'язання проблеми галузі або міста, строки та етапи виконання Програми.
Програма вважається довгостроковою, якщо строк її виконання розрахований на 5 і більше років. У такому разі виконання Програми поділяється на етапи.

2.2.2.5. Перелік завдань і заходів Програми та результативні показники
У розділі визначається система програмних завдань, заходів і показників, виконання яких дасть змогу досягти реалізації мети Програми та усунути причини виникнення проблеми.
Завдання Програми - це конкретні напрями та заходи, які планується здійснити протягом певного періоду і які повинні забезпечити досягнення мети Програми.
Результативні показники Програми - це кількісні та якісні показники (економічні, соціальні, екологічні та інші), яких передбачається досягти в результаті виконання Програми (у цілому і за етапами) та які підтверджуються даними державних статистичних спостережень, бухгалтерською та іншою звітністю і на підставі яких здійснюється оцінка ефективності використання коштів міського бюджету на виконання Програми, аналіз досягнутих результатів та витрат.
Розробник Програми визначає показники, за якими комплексно і всебічно можна здійснювати оцінку її виконання. Система вибраних показників використовується для відстеження динаміки процесів та оцінки кількісних змін.
Результативні показники наводяться диференційовано з розбивкою за роками. Якщо Програма виконується не за один етап, то результативні показники другого та третього етапів можуть визначатися без розбивки за роками.

2.2.2.6. Напрями діяльності та заходи Програми
Напрями діяльності Програми - це конкретні дії, спрямовані на виконання завдань Програми, з визначенням шляхів витрачання коштів міського бюджету та не заборонених законодавством позабюджетних коштів.
Напрями діяльності повинні відповідати завданням і функціям відповідального виконавця Програми.
Визначення напрямів діяльності забезпечує реалізацію Програми в межах коштів, виділених на цю мету.
У цьому розділі наводяться дані щодо напрямів діяльності Програми, у тому числі заходи, строки виконання заходів (у цілому і поетапно) та їх виконавці, обсяги та джерела фінансування з розбивкою за роками, очікуваний результат від виконання конкретного заходу.
Напрями та перелік завдань і заходів Програми формуються згідно з додатком 2 до Порядку, у якому визначаються джерела фінансування кожного із заходів, виконавців, і який у разі потреби може бути доповнений розробником Програми додатковими даними.

2.2.7. Координація та контроль за ходом виконання Програми
Управління економіки та інвестицій веде базу даних міських програм та звітів головних виконавців про їх виконання.
Перелік міських програм, які потребують фінансування з бюджету м.Миколаєва, включаються окремим додатком до Програми економічного та соціального розвитку м.Миколаєва на відповідний рік.

3. Порядок погодження та затвердження Програми
3.1.Проект Програми подається:
3.1.1. Управлінню економіки та інвестицій для визначення результативних показників, реальності та доцільності заходів, включених до підготовленого проекту Програми.
3.1.2. Міському фінансовому управлінню для визначення відповідності до вимог Бюджетного кодексу України.
З метою широкого обговорення проект Програми може розміщуватися на сайті м.Миколаєва.
3.2.Управління економіки та інвестицій і міське фінансове управління надають у визначений строк (не більше 5 робочих днів) висновок, у якому за наявності викладаються зауваження до проекту Програми. У разі наявності зауважень проект Програми доопрацьовується.
3.3.Після отримання позитивного висновку проект Програми надається для розгляду на сесії міської ради.

4. Організація виконання Програми, здійснення контролю за її виконанням
4.1. Виконання Програми здійснюється шляхом реалізації її заходів і завдань виконавцями, зазначеними у цій Програмі.
4.2. Безпосередній контроль за виконанням заходів і завдань Програми здійснює відповідальний виконавець, а за цільовим та ефективним використанням коштів - головний розпорядник коштів.

5. Здійснення моніторингу та підготовка щорічних звітів (проміжних звітів) про результати виконання Програми, внесення змін до Програми
5.1. Відповідальний виконавець Програми щороку до 20 січня готує і подає управлінню економіки та інвестицій узагальнену інформацію про стан її виконання.
Щорічний (проміжний) звіт (додаток 3) містить основні дані про Програму, інформацію про обсяги та джерела фінансування, а також виконання заходів і завдань, визначених Програмою за звітний період, оцінку ефективності та пропозиції щодо подальшого її виконання, використовуючи дані додатка 2.
Управління економіки та інвестицій здійснює узагальнення звітів відповідальних виконавців про поточне та остаточне виконання програм, проводить аналіз звітів і надає постійній комісії міської ради з питань економічної політики, планування, бюджету та фінансів.
5.2. Відповідальний виконавець Програми щороку здійснює обґрунтовану оцінку результатів виконання Програми та у разі потреби розробляє пропозиції щодо доцільності продовження тих чи інших заходів, включення додаткових заходів і завдань, уточнення показників, обсягів і джерел фінансування, переліку виконавців, строків виконання Програми та окремих заходів і завдань тощо.
Відповідальний виконавець довгострокової Програми після завершення відповідного етапу її дії готує пропозиції щодо уточнення показників, обсягів і джерел фінансування, строків виконання Програми та окремих заходів і завдань тощо на наступний етап Програми.
У разі необхідності внесення змін до Програми проект змін до неї з уточненими показниками і заходами погоджується та затверджується відповідно до пункту 3 розділу 2 Порядку.
5.3. Щороку у строки, визначені рішенням міської ради, інформація відповідального виконавця про хід виконання Програми та ефективність реалізації її заходів заслуховується на сесіях міської ради.
За ініціативою міської ради, виконавчого комітету міської ради або відповідального виконавця (головного розпорядника коштів) Програми розгляд проміжного звіту про хід виконання Програми, ефективність реалізації її завдань і заходів, досягнення проміжної мети та ефективність використання коштів може розглядатися на сесіях міської ради протягом року в разі виникнення потреби.
5.4. Виконання Програми припиняється після закінчення встановленого строку, після чого відповідальний виконавець Програми складає підсумковий звіт (додаток 4) про результати її виконання та подає його на розгляд міської ради разом із пояснювальною запискою про кінцеві результати виконання Програми не пізніше ніж у двомісячний строк після закінчення встановленого строку її виконання.
Пояснювальна записка до звіту містить таку інформацію: досягнення мети Програми, рівень виконання запланованих результативних показників, дані про роботу учасників бюджетної програми з її виконання з обґрунтуванням причин невиконання або недосягнення очікуваних результатів.
5.5. У разі необхідності відповідальний виконавець публікує основні результати реалізації Програми у місцевій пресі або розміщує їх на веб-сайті м.Миколаєва.
5.6. Дострокове припинення виконання Програми відбувається у разі втрати актуальності її основної мети за спільним поданням відповідального виконавця Програми й управління економіки та інвестицій.
Рішення про дострокове припинення дії Програми приймає міська рада.

________________________________
Додаток 1
до Порядку



ПАСПОРТ
міської цільової програми
_____________________________________________________________

Програму затверджено рішенням міської ради від ________ № _______
Ініціатор _____________________________________________________
Розробник Програми ___________________________________________
Співрозробники 1. _________________
2. _________________
Відповідальний виконавець ____________________________________
Співвиконавці 1. __________________
2. __________________
3. __________________
Термін виконання __________________________ __________________
Обсяги та джерела фінансування

Джерела фінансуванняОбсяг фінансуванняУ тому числі за роками
20____20____20____20____20____



Додаток 2
до Порядку



ПЕРЕЛІК
завдань і заходів міської цільової програми
_______________________________________________________________
(назва Програми)


№ з/пНазва напряму діяльності (пріоритетні завдання) Перелік заходів Програми Строк виконання заходу Виконавці Орієнтовні обсяги фінансування ( тис. грн.)Очікуваний результат
ВсьогоУ тому числі за роками
20 ___20 ___20 ___20 ___
Всього:
у тому числі кошти
міського бюджету
інші джерела фінансування:
- .......
- ........

Додаток 3
до Порядку



ЩОРІЧНИЙ (ПРОМІЖНИЙ) ЗВІТ
про хід виконання
_____________________________________________________
(назва Програми)
____ року
1. Основні дані
Зазначаються мета Програми, рішення про розроблення, дата прийняття та номер рішення міської ради про її затвердження, виконавці, строк виконання.
2. Виконання завдань і заходів


№ з/п

Захід

Головний виконавець та термін виконання заходу Планові обсяги фінансування, тис.грн.Фактичні обсяги фінансування, тис.грн.

усьогоу тому числі
усьогоу тому числі
міський бюджетінші джерела фінансування (з визначенням джерела фінансування)міський бюджетінші джерела фінансування (з визначенням джерела фінансування)
етап виконання
3. Оцінка ефективності виконання
На основі аналізу кількісних та якісних показників, що досягнуті в результаті виконання завдань і заходів звітного року, дається оцінка ефективності виконання Програми.
Показники очікуваних результатів:Одиниці виміру20_______20_______20_____20_______
-економічні
-соціальні
-екологічні
-інші
4. Пропозиції щодо забезпечення подальшого виконання
Наводяться пропозиції щодо забезпечення подальшого виконання Програми та у разі потреби - коригування завдань та заходів.

Виконавець
___________________
(посада) ______________
(підпис) ______________________
(ініціали та прізвище)

Додаток 4
до Порядку



ЗАКЛЮЧНИЙ ЗВІТ
про результати виконання
_________________________________________________________
(назва Програми)
1. Основні дані
Зазначаються мета Програми, рішення про розроблення, дата прийняття та номер нормативно-правового акта про її затвердження, державні замовники та виконавці, строк виконання і оцінка досягнення мети.
2. Виконання завдань і заходів
Наводяться дані про заплановані завдання і заходи, дані про виконання завдань і заходів із зазначенням виконавців, строку виконання.


№ з/п

Захід

Головний виконавець та термін виконання заходу Планові обсяги фінансування, тис.грн.Фактичні обсяги фінансування, тис.грн.

усьогоу тому числі
усьогоу тому числі
міський бюджетінші джерела фінансування (з визначенням джерела фінансування)міський бюджетінші джерела фінансування (з визначенням джерела фінансування)
етап виконання
3. Оцінка ефективності виконання Програми
На основі аналізу кількісних та якісних показників, що досягнуті в результаті виконання завдань і заходів звітного року, дається оцінка ефективності виконання Програми.
Оцінка кінцевих результатів. Наводяться дані про кінцеві результати виконання Програми.
Показники очікуваних результатів:Одиниці виміру20_______20_______20_____20_______
-економічні
-соціальні
-екологічні
-інші
4. Заключний висновок
Дається оцінка досягнення мети, ефективності виконання Програми, ефективності використання коштів міського бюджету.
Виконавець
__________________
(посада) ______________
(підпис) _____________________
(ініціали та прізвище)

знайшли помилку в тексті?
виділіть мишкою та натисніть: