Мапа порталу

s-zd-006

 МИКОЛАЇВСЬКА МІСЬКА РАДА

РІШЕННЯ

 

05 квітня 2016                                                                                        № 4/13

Про затвердження галузевої програми розвитку «Охорона здоров’я» м. Миколаєва на 2016-2018 роки

З метою поліпшення здоров’я населення та забезпечення соціально-економічного розвитку міста, подальшого удосконалення роботи в галузі охорони здоров’я м. Миколаєва, керуючись пунктом 22 частини першої статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», міська рада

 

ВИРІШИЛА:

 

1. Затвердити галузеву програму розвитку «Охорона здоров’я» м. Миколаєва на 2016-2018 роки (далі – Програма, додається).

 

2. Управління охорони здоров’я Миколаївської міської ради  щороку до 25 січня надає узагальнену інформацію про виконання цієї Програми міському голові та постійній комісії міської ради з питань охорони здоров’я, соціального захисту населення, освіти, культури, туризму, молоді та спорту.

 

3. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійні комісії міської ради: з питань економічної і інвестиційної політики, планування, бюджету, фінансів та соціально-економічного розвитку (Бернацького), з питань охорони здоров’я, соціального захисту населення, освіти, культури, туризму, молоді та спорту (Мотуза).

 

 

 

Міський голова                                                                                 О.Ф. Сєнкевич

 

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

рішення міської ради

від 05.04.2016

№ 4/13

 

Галузева програма розвитку

«Охорона здоров’я» м. Миколаєва на 2016-2018 роки

 

1. ЗАГАЛЬНА ЧАСТИНА

 

Галузева програма розвитку «Охорона здоров’я» м. Миколаєва на 2016‑2018 роки (далі – Програма) розроблена відповідно до Основ законодавства України про охорону здоров’я визначає перспективи розвитку галузі охорони здоров’я м. Миколаєва.

У Програмі викладені правові, організаційні, лікувально-профілактичні, економічні та соціальні засади охорони здоров’я в м. Миколаєві, метою яких є забезпечення високої працездатності і довголітнього активного життя громадян, усунення факторів, що шкідливо впливають на їх здоров’я, упередження і зниження захворюваності, інвалідності та смертності.

Структурна реорганізація сфери охорони здоров’я відповідно до потреб населення у різних видах медичної допомоги та створення мережі закладів первинного рівня відбувається шляхом реорганізації, перепрофілювання частини лікувальних закладів та відкриття нових установ, з метою наближення до місця проживання населення.

Шляхом оптимізації закладів первинної ланки медичної допомоги створено сім центрів первинної медико-санітарної допомоги з мережею 37 сімейних амбулаторій.

Для надання медичної допомоги вторинного рівня в місті збережено структуру лікувальних закладів. Так, мешканців міста обслуговують три міські лікарні загального профілю, вузлова лікарня, лікарня швидкої медичної допомоги, міська дитяча лікарня, три пологові будинки, дві міські дитячі поліклініки, міській протитуберкульозний диспансер.

Стоматологічну допомогу населенню надає міська стоматологічна поліклініка.

У роботу закладів охорони здоров’я міста впроваджуються сучасні медичні технології за рахунок оснащення сучасним медичним обладнанням, що сприяє мінімізації факторів ризику захворювань та створення сприятливого для здоров’я середовища на основі наукових досліджень.

У закладах охорони здоров’я міста використовуються затверджені Міністерством охорони здоров’я України стандарти, протоколи щодо діагностики, лікування, профілактики захворювань та реабілітації хворих.

Поступово вирішується питання створення єдиного медичного простору в місті та області.

 

2. ПРОБЛЕМИ СФЕРИ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я МІСТА

 

Здоров’я має важливе значення у житті кожної людини, становить ключовий аспект національної безпеки, визначає можливості досягнення індивідуального і суспільного добробуту та благополуччя, перспективи стійкого розвитку.

Існуючі проблеми охорони здоров’я є непростими для вирішення, мають багатоаспектний комплексний характер, що обумовлює необхідність оновлення підходів до охорони здоров’я, розробки і реалізації нових стратегій та програм. Метою нових підходів має бути поліпшення здоров’я населення, зниження інвалідності і забезпечення стійкості системи охорони здоров’я, орієнтованих на людину.

Стан здоров’я населення міста характеризується від’ємним природним приростом і демографічним старінням, зростанням загального тягаря хвороб. Середня тривалість життя чоловіків в місті дорівнює 65 років.

Загальна смертність населення міста складає 10,06 на тисячу населення. Високим є рівень смертності осіб працездатного віку, який складає 324,4 на сто тисяч населення.

Смертність на 100 тис. населення від злоякісних новоутворень в місті лишається високою та в 2015 р. склала 177,3.

У структурі смертності та захворюваності дорослого населення міста переважають хвороби системи кровообігу, злоякісні новоутворення, травми і отруєння та інфекційні захворювання.

Серцево-судинні захворювання, серед яких найбільш поширеною є ішемічна хвороба серця (ІХС) – основна причина смертності пацієнтів середнього та похилого віку. ІХС та церебро-васкулярні хвороби дуже тісно пов’язані з артеріальною гіпертензією – одним з найпоширеніших хронічних захворювань людини, що в два-три рази збільшує ризик розвитку майже всіх атеросклеротичних серцево-судинних ускладнень. Таким чином, основними медико-соціальними проблемами є: зростання захворюваності та поширюваності найбільш соціально значущих хвороб системи кровообігу: атеросклерозу, артеріальної гіпертензії, ІХС; значна первинна інвалідизація; висока смертність хворих працездатного віку; зменшення тривалості життя населення.

Викликає занепокоєння тенденція до погіршення стану здоров’я дорослого населення та молоді, збільшення частоти соціально небезпечних хвороб, у тому числі туберкульозу та ВІЛ/СНІДу, розладів психіки тощо.

Зростання захворюваності населення відбувається внаслідок поширення чинників ризику, зокрема тютюнопаління, зловживання алкоголем і вживання наркотиків, передусім серед осіб молодого віку. За останні 3 роки відмічено зростання поширеності захворювань на ВІЛ/СНІД.

Захворюваність на інфекційні хвороби залишається також високою. Існує загроза поширення крапельних, особливо небезпечних, зоонозних інфекцій та паразитарних хвороб.

Захворюваність на туберкульоз за останні 3 роки має тенденцію до підвищення та складає 61,2 на 100 тис. населення.

Відмічається високий рівень захворюваності на цукровий діабет, його ускладнень, спричинених ними інвалідності і смертності.

Цукровий діабет є соціальною проблемою, для розв’язання якої необхідна державна підтримка, координація зусиль усіх центральних та місцевих органів виконавчої влади.

Занепокоєння викликає стан репродуктивного здоров’я городян, яке має стратегічне значення для забезпечення сталого розвитку міста.

За 2014 р. – 2015 р. відмічена тенденція до зменшення числа пологів до 51,02 проти 54,62 у 2014 р. на 1 тис. жінок фертильного віку. Рівень нормальних пологів теж зменшився в зв’язку зі значним збільшенням кількості вагітних з супутньою соматичною патологією.

Рівень обізнаності щодо здорового способу життя, безпечної статевої поведінки, планування сім’ї, відповідального батьківства, методів профілактики не планованої вагітності, використання сучасних методів контрацепції зумовлює необхідність подальшого поліпшення комплексу заходів спрямованих на покращання репродуктивного здоров’я.

Система охорони здоров’я не задовольняє у повному обсязі потреби населення у доступній, високоякісній та ефективній медичній допомозі. Попередні реформи у сфері охорони здоров’я не дали бажаного результату у зв’язку з тим, що мали непослідовний, переважно фрагментарний характер, систему надання медичної допомоги, що не дозволило адаптувати її до потреб населення.

 

3. МЕТА ПРОГРАМИ

 

Метою Програми є збереження та зміцнення здоров’я, профілактика захворювань, зниження захворюваності, інвалідності і смертності населення, підвищення якості та ефективності надання медичної допомоги, забезпечення соціальної справедливості і захисту прав громадян на охорону здоров’я.

 

4. ШЛЯХИ ТА СПОСОБИ РОЗВ’ЯЗАННЯ ПРОБЛЕМ

 

Досягнення визначеної мети Програми можливе шляхом:

- оптимізації організації та механізму фінансування системи надання медичної допомоги, спрямованої на розв’язання реальних потреб населення;

- підвищення якості кадрового забезпечення та рівня професійної підготовки фахівців з питань профілактики і раннього виявлення хвороб, діагностики та лікування;

- забезпечення надання населенню міста якісної, доступної та ефективної первинної медичної допомоги за місцем проживання;

- забезпечення надання високоякісної медичної допомоги у сфері репродуктивного здоров’я населення та планування сім’ї відповідно до протоколів її надання;

- забезпечення максимально сприятливих умов для збереження основних демографічних показників (зниження смертності, у тому числі малюкової, підвищення народжуваності та природного приросту населення);

- підвищення ефективності санітарно-освітньої роботи та пропаганди здорового способу життя з широким використанням сучасних технологій та засобів масової інформації;

- спрямування зусиль медичних працівників на виявлення захворювань у ранніх стадіях та проведення ефективної профілактики їх на функціональній стадії або на стадії мінімальних морфологічних змін;

- активізувати профілактичний напрям дій щодо боротьби з серцево-судинними, онкологічними захворюваннями, захворюванням населення на цукровий діабет, туберкульоз та СНІД;

- залишити пріоритетними напрямками надання медичної допомоги дітям, матерям та населенню похилого віку;

- збереження та подальше зміцнення матеріально-технічної бази закладів охорони здоров’я;

- соціальних захист працівників закладів охорони здоров’я.

 

5. ОБСЯГИ ТА ДЖЕРЕЛА ФІНАНСУВАННЯ

 

Фінансування завдань і заходів Програми планується здійснювати за рахунок централізованих поставок Міністерства охорони здоров’я України з державного бюджету, медичної субвенції та за рахунок коштів міського бюджету, інших джерел, не заборонених чинним законодавством. Фінансування заходів Програми здійснюється у  межах видатків, що передбачаються у державному, міському бюджетах головних розпорядників коштів, відповідальних за їх виконання. Обсяги фінансування можуть корегуватися в межах бюджетного періоду без внесення змін до даної Програми. Обсяг бюджетних коштів визначається щороку, виходячи із фінансової можливості бюджету.

 

6. КООРДИНАЦІЯ ТА КОНТРОЛЬ ЗА ХОДОМ ВИКОНАННЯ

ПРОГРАМИ

 

Координацію дій між виконавцями Програми та контроль за її виконанням здійснює управління охорони здоров’я Миколаївської міської ради.

Виконавці Програми щороку до 15 січня надають управлінню охорони здоров’я Миколаївської міської ради інформацію про виконання цієї Програми за попередній рік.

Управління охорони здоров’я Миколаївської міської ради щороку до 25 січня надає узагальнену інформацію про виконання цієї Програми міському голові та постійній комісії Миколаївської міської ради з питань охорони здоров’я, соціального захисту населення, освіти, культури, туризму, молоді та спорту.

 

7. ДОДАТКИ ДО ПРОГРАМИ

 

Додаток 1. Паспорт галузевої програми розвитку «Охорона здоров’я» м. Миколаєва на 2016-2018 роки.

Додаток 2. Завдання та заходи галузевої програми розвитку «Охорона здоров’я» м. Миколаєва на 2016-2018 роки.

Додаток 3. Очікувані результати і ефективність галузевої програми розвитку «Охорона здоров’я» м. Миколаєва на 2016-2018 роки.

 

знайшли помилку в тексті?
виділіть мишкою та натисніть: