Мапа порталу

У Миколаєві пройшов Всеукраїнський науково-практичний семінар з впровадження інклюзивної освіти

Ефективність упровадження інклюзивної освіти, забезпечення успішної інтеграції дітей з особливими потребами в соціумі залежить від багатьох чинників. 

1-2 грудня 2016 року на базі Миколаївської спеціалізованої школи І – ІІІ ступенів мистецтв і прикладних ремесел експериментального навчального закладу всеукраїнського рівня «Академія дитячої творчості» відбувся Всеукраїнський науково-практичний семінар з актуальних питань впровадження інклюзивного навчання в умовах реформаційних освітніх змін за підтримки Міністерства освіти і науки України, Національної академії педагогічних наук України, Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, департаменту освіти і науки обласної державної адміністрації, управління освіти Миколаївської міської ради.

Відбувся відкритий та змістовний діалог між науковцями, науково-педагогічними та педагогічними працівниками, керівниками загальноосвітніх навчальних закладів, представниками органів державної влади та громадських організацій, експертів та фахівців з освіти та реабілітації, батьками. У семінарі було зазначено, що розвиток інклюзивної освіти – процес складний, багатогранний, що стосується правових, науково-методологічних, кадрових ресурсів. 

Робота семінару розпочалася з уроку толерантності за участю дітей інклюзивного класу, який зворушив усіх присутніх своєю відвертістю, людяністю, надихав керуватися почуттям гідності у своїх повсякденних діях.  

Багато зроблено в м. Миколаєві для того, щоб діти з особливими потребами мали можливість виховуватись та навчатись у звичайному дошкільному, загальноосвітньому закладі разом зі своїми ровесниками. Про це у своїй доповіді зазначила начальник управління Миколаївської міської ради Деркач Г.І. На успіхи у впровадженні інклюзивного навчання в м. Миколаєві звернула увагу і Дмитрієва М.В., начальник відділу освіти дітей з особливими потребами Державної наукової установи Інституту модернізації змісту освіти МОН України. Вона відзначила, що в Миколаєві потужні матеріальні, методологічні, педагогічні ресурси щодо впровадження інклюзивної освіти та виховання, що не мають аналогів в Україні. У своєму виступі доповідач розповіла також про стан та перспективи впровадження інклюзивної освіти в загальноосвітніх закладах України, створення умов щодо складання ЗНО випускниками з особливими освітніми потребами, відповіла на поставлені запитання

 У роботі семінару взяв участь народний депутат України, голова підкомітету з питань освіти комітету Верховної Ради України з питань науки та освіти Кремінь Т.Г., який зазначив, що питання організації навчання і виховання особливих дітей залишається нагальною проблемою сьогодення, якому приділено значну увагу під час роботи в профільному комітеті над законопроектом "Про освіту", який готується до другого читання. У ньому визначені та будуть доповнені концептуально важливі поняття щодо інклюзивного навчання.  

Аби учні з особливими потребами не опинилися на узбіччі життя, необхідна професійна та особистісна підготовка педагогічних працівників до роботи з дітьми не тільки з нормативним, а й особливим розвитком, створення інклюзивного середовища. Про це зазначили у своїй доповіді Шуляр В.І., директор Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти; Веліховська А.Б., директор департаменту науки, освіти та молоді обласної державної адміністрації.

Хміль І.А., директор Львівської спеціалізованої школи «Надія» з поглибленим вивченням предметів еколого-правового профілю, викладач кафедри корекційної педагогіки та інклюзії Львівського національного університету ім. І.Франка, розповіла про особливості організації інклюзивної форми навчання в умовах загальноосвітнього навчального закладу, підтримку інклюзивної освіти громадськими та міжнародними організаціями. 

Схвилювала присутніх розповідь Морокко Л.М., директора ЗОШ №6 м. Дніпра, про впровадження інклюзивного навчання, роботу з дітьми з особливими потребами в її навчальному закладі. 

З інноваційними підходами та особливостями організації навчально-виховного процесу в Миколаївській спеціалізованій школі «Академія дитячої творчості» познайомила її директор, науковий співробітник Інституту педагогіки Національної академії педагогічних наук України Матвєєва Г.Д. У доповіді також було висвітлено питання щодо соціального захисту особливих категорій студентів, профорієнтації молоді, якою опікується Миколаївський академічний коледж, створений на базі МСШ «Академія дитячої творчості». 

Учасникам семінару було презентовано досвід впровадження інклюзивної освіти навчальних закладів м. Миколаєва, серед яких ДНЗ №60, СНВК для дітей зі зниженим зором, науково-методичного центру. Особливо вразило впровадження авторських методик розвитку та корекційних програм для дітей дошкільного віку з особливими потребами в ДНЗ №140.

Колегами надано високу оцінку діяльності системи освіти міста стосовно забезпечення права на отримання якісної освіти дітям з особливими потребами; управлінської компетентності, педагогічної майстерності освітян міста.

 

IMAGE FOLDER (/files/News/inklusivstyle)

 


знайшли помилку в тексті?
виділіть мишкою та натисніть: