Мапа порталу

МИКОЛАЇВСЬКИЙ МІСЬКИЙ ГОЛОВА

РОЗПОРЯДЖЕННЯ

 

23 грудня 2016                                                                                   № 358р

Про спеціалізовані служби цивільного

захисту Миколаївської міської ланки

територіальної підсистеми єдиної

державної системи цивільного захисту

Миколаївської області

 

З метою забезпечення захисту населення і території міста, попередження виникнення надзвичайних ситуацій та проведення спеціальних робіт з ліквідації надзвичайних ситуацій та їх наслідків, відповідно до ст. 25 Кодексу цивільного захисту України, постанови Кабінету Міністрів України від 08.07.2015 № 469 “Про затвердження Положення про спеціалізовані служби цивільного захисту”, розпорядження голови Миколаївської обласної державної адміністрації від 21.12.2015 №408-р “Про територіальні спеціалізовані служби цивільного захисту Миколаївської області” керуючись п.п. 19, 20 ч. 4 ст. 42 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”:

 

1. Утворити міські спеціалізовані служби цивільного захисту Миколаївської міської ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Миколаївської області (перелік додається).

 

2. Затвердити Положення про міські спеціалізовані служби цивільного захисту Миколаївської міської ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Миколаївської області (додається).

 

3. Покласти обов’язки безпосереднього керівництва службами цивільного захисту і персональну відповідальність за виконання завдань служб ЦЗ на керівників відповідних управлінь, відділів, підприємств, установ і організацій м. Миколаєва.

 

4. Керівникам міських спеціалізованих служб цивільного захисту Миколаївської міської ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Миколаївської області у двомісячний термін привести положення підпорядкованих спеціалізованих служб у відповідність до Положення про міські спеціалізовані служби цивільного захисту Миколаївської міської ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Миколаївської області.

 

5. Управлінню з питань НС та ЦЗН Миколаївської міської ради (Герасімені) надати керівникам відповідних управлінь, відділів, підприємств, установ і організацій міста методичну допомогу в розробці документації служб.

 

6. Визнати таким, що втратило чинність, розпорядження міського голови від 03.08.2015 № 155р “Про створення спеціалізованих служб цивільного захисту та затвердження специфічних завдань спеціалізованих служб цивільного захисту м. Миколаєва”.

 

7. Контроль за виконанням даного розпорядження залишаю за собою.

 

Міський голова                                                                               О.Ф. Сєнкевич

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

розпорядження

міського голови

від 23 грудня 2016

№ 358р

 

 

ПЕРЕЛІК

міських спеціалізованих служб цивільного захисту Миколаївської міської ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Миколаївської області

 

Найменування

спеціалізованої служби

цивільного захисту

Органи управління і суб’єкти господарювання, що входять до спеціалізованих служб цивільного захисту

Начальник спеціалізованої служби цивільного захисту

Заступники начальника спеціалізованої служби цивільного захисту

1.

Спеціалізована служба оповіщення та зв’язку

Орган управління – управління з питань надзвичайних ситуації та цивільного захисту населення Миколаївської міської ради

 

До складу служби входять:

Комбінований центр телекомунікацій № 624 МФ ПАТ “Укртелеком”

служба оперативного реагування ММР “1588”,

відділ громадських зв’язків Миколаївської міської ради,

телерадіомовні компанії (за узгодженням) (МОДТРК, КП “ТРК МАРТ”, ТОВ ТРК “НІС-ТВ”, ТОВ ТРК “Сатурн”, ТК “ТАК-ТV”, ТОВ “МКТВ”),

оператори радіомовних компаній (за узгодженням) (“Рідна вулиця”, “Радіо “Квартал”),

радіомовна компанія Радіо “Ера FM”(за узгодженням)

Начальник управління з питань надзвичайних ситуації та цивільного захисту населення Миколаївської міської ради

Директор комбінованого центру телекомунікацій № 624 МФ ПАТ “Укртелеком”

2.

Спеціалізована служба охорони громадського порядку

Орган управління – Головне управління Національної поліції в Миколаївській області

До складу служби входять:

підрозділи поліції Головного управління Національної поліції в Миколаївській області (за узгодженням);

охоронні підрозділи, служби, суб’єкти господарювання (які здійснюють діяльність згідно з вимогами законодавства України) (за узгодженням)

Заступник начальника Головного управління Національної поліції в Миколаївській області

Начальник управління превентивної діяльності ГУ Національної поліції в Миколаївській області

3.

Спеціалізована медична служба

Орган управління – управління охорони здоров’я Миколаївської міської ради

До складу служби входять:

лікувальні та лікувально-профілактичні заклади і установи;

суб’єкти господарювання, що здійснюють постачання фармацевтичних і лікувальних засобів, суб’єкти господарювання, що здійснюють виробництво та постачання медико-санітарного майна (за узгодженням)

Начальник управління охорони здоров’я Миколаївської міської ради

Заступник начальника управління охорони здоров’я Миколаївської міської ради

4.

Спеціалізована служба матеріального забезпечення, торгівлі та харчування

Орган управління – управління з розвитку споживчого ринку Миколаївської міської ради

До складу служби входять:

суб’єкти господарювання у сфері торгівлі і харчування, виробництва та постачання будівельних матеріалів, робочого інвентарю і спеціального одягу, питної води (бутильованої), продовольства та речового майна та інших матеріалів (за узгодженням)

Начальник управління з розвитку споживчого ринку Миколаївської міської ради

Заступник начальника управління з розвитку споживчого  ринку Миколаївської міської ради

5.

Спеціалізована служба транспортного та технічного забезпечення

Орган управління – управління транспортного комплексу, зв’язку та телекомунікацій Миколаївської міської ради.

До складу служби входять:

Підприємства комунальної та інших форм власності, які здійснюють діяльність у сфері автомобільних перевезень та технічне обслуговування автомобільної, інженерної та спеціальної техніки

Начальник управління транспортного комплексу, зв’язку та телекомунікацій Миколаївської міської ради

Заступник начальника управління транспортного комплексу, зв’язку та телекомунікацій Миколаївської міської ради

6.

Спеціалізована служба комунально-технічна, інженерна та енергетики

Орган управління – департамент ЖКГ Миколаївської міської ради.

До складу служби входять:

МКП “Миколаївводоканал”,

ОКП “Миколаївоблтеплоенерго”,

МФ ПАТ “Миколаївобленерго”,

УЕГГ м. Миколаєва ПАТ “Миколаївгаз”,

ТОВ “Миколаївзеленгосп”,

КП “ЕЛУ автодоріг”,

КП “Дорога”,

КП “Миколаївська ритуальна служба”,

КП “ГДМБ”,

КП “Миколаївкомунтранс”

Комунальне спеціалізоване монтажно-експлуатаційне підприємство,

ПАТ “Миколаївська ТЕЦ”,

житлово-комунальні підприємства міста

Суб’єкти господарювання, що здійснюють діяльність у сфері будівництва та суб’єкти господарювання, що мають ліцензію, сертифікат щодо обстеження будівель та споруд

Директор департаменту ЖКГ Миколаївської міської ради

Заступник директора департаменту ЖКГ Миколаївської міської ради.

Заступник начальника управління містобудування та архітектури  Миколаївської міської ради — головного архітектора міста

7.

Спеціалізована служба захисту сільськогосподарських тварин та рослин

Орган управління – управління Держпродспоживслужби м. Миколаєві.

 

До складу служби входять:

управління екології департаменту ЖКГ Миколаївської міської ради, ветеринарні лікарні, лабораторії

Начальник управління Держпродспоживслужби м. Миколаєві

Заступник начальника управління Держпродспоживслужби м. Миколаєві.

8.

Спеціалізована протипожежна служба

Орган управління – ГУ ДСНС України у Миколаївській області

До складу служби входять: 1, 2, 3, 4, 5 державні пожежно-рятувальні частини

Заступник начальника

ГУ ДСНС України в Миколаївській області

Начальник управління реагування на надзвичайні ситуації ГУ ДСНС України в Миколаївській області

 

 

 

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

розпорядження

міського голови

від 23 грудня 2016

№ 358р

 

ПОЛОЖЕННЯ

про міські спеціалізовані служби цивільного захисту

Миколаївської міської ланки територіальної підсистеми єдиної

державної системи цивільного захисту Миколаївської області

 

1. Загальні положення

 

1.1. Положення про міські спеціалізовані служби цивільного захисту Миколаївської міської ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Миколаївської області (далі – Миколаївська міська ланка) визначає порядок утворення, завдання і функції, права і обов’язки, організацію і діяльність міських спеціалізованих служб цивільного захисту.

1.2. У цьому Положенні терміни вживаються у такому значенні:

1.2.1. Розвідка – комплекс заходів, які організовуються і проводяться у місцях виникнення (загрози виникнення) надзвичайної ситуації для визначення загального характеру і орієнтовного обсягу руйнувань в осередку ураження, зони надзвичайної ситуації та умов проведення рятувальних робіт.

1.2.2. Спеціальна розвідка – комплекс заходів, які організовуються і проводяться у місцях виникнення (загрози виникнення) надзвичайної ситуації з метою отримання у повному обсязі відомостей про пожежну, інженерну, радіаційну, хімічну, бактеріологічну обстановку тощо.

1.2.3. Інші терміни вживаються у значенні, наведеному у Кодексі цивільного захисту України та інших законодавчих актах.

1.3. Спеціалізована служба комунально-технічна, інженерна та енергетики, спеціалізована служба матеріального забезпечення, торгівлі та харчування, спеціалізована служба медичного забезпечення, спеціалізована служба транспортного та технічного забезпечення, спеціалізована служба оповіщення та зв’язку, спеціалізована служба охорони громадського порядку, спеціалізована протипожежна служба, спеціалізована служба захисту сільськогосподарських тварин та рослин входять до складу сил цивільного захисту та складаються з органів управління та об’єктових спеціалізованих служб відповідно до функціональної спрямованості.

1.4. Територіальні спеціалізовані служби місцевого рівня утворює Миколаївський міський голова.

1.5. Об’єктові спеціалізовані служби утворюються для проведення спеціальних робіт і заходів з цивільного захисту та їх забезпечення на суб’єктах господарювання.

1.6. Об’єктові спеціалізовані служби утворює керівник суб’єкта господарювання з чисельністю працівників більше 50 осіб через формування ланок, команд, груп.

1.7. Спеціалізована служба проводить свою діяльність відповідно до положення про службу, яке затверджує орган, суб’єкт господарювання, який утворив таку службу.

1.8. Положення про територіальні спеціалізовані служби місцевого рівня затверджує Миколаївський міський голова за погодженням з управлінням з питань цивільного захисту Миколаївської обласної державної адміністрації.

1.9. Служби виконують свої завдання у взаємодії з виконавчими органами Миколаївської міської ради, органами управління і силами інших служб.

1.10. Миколаївський міський голова утворює спеціалізовані служби цивільного захисту:

1.10.1. Спеціалізована служба комунально-технічна, інженерна та енергетики.

1.10.2. Спеціалізована служба матеріального забезпечення, торгівлі та харчування.

1.10.3. Спеціалізована медична служба.

1.10.4. Спеціалізована служба транспортного та технічного забезпечення.

1.10.5. Спеціалізована служба оповіщення та зв’язку.

1.10.6. Спеціалізована служба охорони громадського порядку.

1.10.7. Спеціалізована протипожежна служба.

1.10.8. Спеціалізована служба захисту сільськогосподарських тварин та рослин.

 

2. Основні завдання спеціалізованих служб

2.1. Основними завданнями спеціалізованих служб є:

2.1.1. Участь у розробленні планів реагування на надзвичайні ситуації, планів цивільного захисту на особливий період.

2.1.2. Здійснення заходів з переведення спеціалізованих служб до функціонування в умовах надзвичайної ситуації та особливого періоду.

2.1.3. Підготовка та здійснення контролю за готовністю органів управління, ланок, груп, команд цивільного захисту до дій за призначенням, їх забезпечення.

2.1.4. Організація та проведення навчання за програмою спеціальної підготовки фахівців певної спеціальності, які входять до складу спеціалізованої служби.

2.1.5. Підтримання у готовності техніки і майна для виконання завдань з цивільного захисту у мирний час та в особливий період.

2.1.6. Підготовка пропозицій щодо проведення спеціальних робіт і заходів з цивільного захисту та їх забезпечення під час ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій; управління підрозділами спеціалізованих служб, які залучаються до таких робіт і заходів.

2.1.7. Організація і взаємодія з органами управління та силами цивільного захисту територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Миколаївської області, які залучаються до ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій.

2.1.8. Створення і поповнення матеріальних та інших резервів спеціалізованих служб.

 

3. Завдання спеціалізованих служб відповідно до спеціалізації

3.1. Спеціалізована служба комунально-технічна, інженерна та енергетики:

3.1.1. Організовує і проводить аварійно-відновлювальні роботи на пошкоджених об’єктах мереж електропостачання.

3.1.2. Забезпечує енергопостачанням сили цивільного захисту під час проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, у тому числі з використанням автономних джерел енергопостачання (у разі їх наявності).

3.1.3. Забезпечує енергопостачання суб’єктів господарювання, які забезпечують життєдіяльність населення.

3.1.4. Визначає шкоду, заподіяну суб’єктам господарювання енергетичного комплексу внаслідок виникнення надзвичайних ситуацій, потребу у матеріальних ресурсах, необхідних для проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, а також для повного відновлення їх функціонування.

3.1.5. Координує заходи, які здійснюють суб’єкти господарювання незалежно від форми власності, щодо дотримання встановленого режиму світломаскування в особливий період.

3.1.6. Організовує будівництво протизсувних та інших інженерних споруд спеціального призначення.

3.1.7. Організовує обстеження будівель, споруд, інженерних мереж і транспортних комунікацій, здійснює заходи щодо їх безпечної експлуатації.

3.1.8. Здійснює методичне забезпечення робіт і заходів під час будівництва та інженерного захисту об’єктів і територій.

3.1.9. Визначає шкоду, заподіяну суб’єктам господарювання внаслідок виникнення надзвичайних ситуацій, потребу у матеріальних ресурсах, необхідних для проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, а також для повного відновлення пошкоджених (зруйнованих) об’єктів.

3.1.10. Веде облік інженерної техніки, яка може бути залучена для проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, залучає її до проведення таких робіт.

3.1.11. Проводить спеціальну розвідку у місцях виникнення (загрози виникнення) надзвичайних ситуацій, шляхів руху сил цивільного захисту та маршрутів евакуації.

3.1.12. Визначає шкоду, заподіяну об’єктам комунальної сфери і нерухомому майну громадян внаслідок виникнення надзвичайних ситуацій, потребу у матеріальних ресурсах, необхідних для проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, а також для повного відновлення пошкоджених (зруйнованих) об’єктів.

3.1.13. Здійснює розчищення шляхів руху сил цивільного захисту та маршрутів евакуації.

3.1.14. Організовує та здійснює організаційно-технічні заходи щодо підвищення стійкості комунально-енергетичних мереж, проводить невідкладні аварійно-відновлювальні роботи на них.

3.1.15. Здійснює посипання спеціальними сумішами вулиць і доріг на адміністративній території Миколаївської міської ради, а також очищення зливової каналізації та дренажних систем.

3.1.16. Організовує підвезення (подачу) питної та технічної води у зони, де здійснюються заходи щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та ліквідації їх наслідків.

3.1.17. Веде облік спеціальної техніки, яка може бути залучена для проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт на об’єктах комунальної сфери, залучає її до проведення таких робіт.

 

3.2. Спеціалізована медична служба:

3.2.1. Організовує медичне забезпечення, надає медичну допомогу постраждалим у разі виникнення надзвичайних ситуацій та особовому складу підрозділів цивільного захисту.

3.2.2. Організовує взаємодію сил і засобів відомчих медичних служб, які залучені для ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій.

3.2.3. Організовує роботу закладів охорони здоров’я під час прийому поранених та постраждалих у разі виникнення надзвичайних ситуацій.

3.2.4. Здійснює забезпечення сил та підрозділів медичної служби лікарськими засобами, виробами медичного призначення, профілактичними засобами, препаратами крові тощо.

3.2.5. Організовує та здійснює медичні профілактичні заходи серед населення та особового складу підрозділів цивільного захисту.

3.2.6. Створює резерв лікарських засобів та виробів медичного призначення для забезпечення заходів під час ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій.

3.2.7. Збирає та аналізує статистичні дані щодо заходів з медичного забезпечення під час ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій.

3.2.8. Навчає працівників суб’єктів господарювання методам та навичкам надання домедичної допомоги у разі виникнення надзвичайних ситуацій.

3.2.9. Збирає, аналізує, узагальнює дані про медичну і санітарно-епідемічну обстановку, прогнозує її розвиток у районах виникнення надзвичайних ситуацій, осередках ураження (захворювання) та на прилеглих територіях, а також у місцях тимчасового розміщення евакуйованого населення.

 

3.3. Спеціалізована служба оповіщення та зв’язку :

3.3.1. Організовує взаємодію з центрами управління операторів телекомунікацій.

3.3.2. Організовує та здійснює заходи щодо забезпечення стійкого функціонування технічних засобів автоматизованих систем централізованого оповіщення відповідного рівня.

3.3.3. Здійснює оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій органів управління, суб’єктів господарювання, які розташовані у прогнозованій зоні ураження або братимуть участь у ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, а також населення, яке проживає у прогнозованій зоні ураження, у тому числі у доступній формі для осіб з вадами зору та слуху.

3.3.4. Забезпечує функціонування на адміністративній території Миколаївської міської ради і місцях масового перебування людей сигнально-гучномовних пристроїв та електронних інформаційних табло для висвітлення інформації з питань цивільного захисту.

3.3.5. Визначає шкоду, заподіяну технічним засобам оповіщення внаслідок виникнення надзвичайних ситуацій, потребу у матеріальних ресурсах, необхідних для проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, а також для повного відновлення пошкоджених технічних засобів оповіщення.

3.3.6. Організовує і проводить аварійно-відновлювальні роботи на пошкоджених технічних засобах оповіщення.

3.3.7. Забезпечує зв’язком сили цивільного захисту під час проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт.

3.3.8. Забезпечує стабільним зв’язком органи управління і сили цивільного захисту в умовах надзвичайних ситуацій.

 

3.4. Спеціалізована служба матеріального забезпечення, торгівлі та харчування:

3.4.1. Розробляє та здійснює заходи щодо захисту продовольства і промислових товарів першої необхідності під час виникнення надзвичайних ситуацій.

3.4.2. Організовує закладення продовольства до захисних споруд цивільного захисту комунальної власності та на пункт управління.

3.4.3. Забезпечує продовольством і промисловими товарами першої необхідності особовий склад сил цивільного захисту під час проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, а також постраждалих у разі виникнення надзвичайних ситуацій.

3.4.4. Забезпечує речовим майном пункти санітарної обробки людей.

3.4.5. Забезпечує створення запасів продуктів харчування та непродовольчих товарів, необхідних для життєзабезпечення постраждалих у разі виникнення надзвичайних ситуацій.

 

3.5. Спеціалізована служба транспортного та технічного забезпечення:

3.5.1. Забезпечує здійснення заходів у разі загрози виникнення і виникнення надзвичайних ситуацій на комунальних транспортних підприємствах.

3.5.2. Веде облік техніки і майна, які можуть залучатися для проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт за напрямами діяльності служби, та надає відповідні відомості керівництву територіальної спеціалізованої служби.

3.5.3. Забезпечує перевезення згідно з планом реагування на надзвичайні ситуації та планом цивільного захисту на особливий період під час проведення заходів з евакуації населення, підвезення (вивезення) робочих змін, вивезення матеріальних цінностей відповідно до рішень штабу з ліквідації надзвичайної ситуації.

3.5.4. Бере участь у визначенні шкоди, заподіяної здоров’ю людей та суб’єктам господарювання транспортної сфери у разі виникнення надзвичайних ситуацій, потреби у матеріальних ресурсах, необхідних для проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, а також для повного відновлення функціонування транспортних засобів і комунікацій.

 

3.6. Спеціалізована служба охорони громадського порядку:

3.6.1. Бере участь відповідно до компетенції у забезпеченні громадського порядку, безпеки дорожнього руху у зонах виникнення надзвичайних ситуацій та охороні майна, яке залишилося без нагляду у таких зонах.

3.6.2. Повідомляє відповідним органам управління про небезпечні події та надзвичайні ситуації.

3.6.3. Надає допомогу у відселенні людей з місць, небезпечних для проживання, проведенні евакуації населення.

3.6.4. Бере участь у здійсненні карантинних заходів під час епідемій та епізоотій.

3.6.5. Визначає потребу у матеріальних ресурсах, необхідних для здійснення заходів з охорони громадського порядку.

 

3.7. Спеціалізована протипожежна служба:

3.7.1. Проводить спеціальну розвідку в місцях виникнення (загрози виникнення) надзвичайних ситуацій, шляхів руху сил цивільного захисту та маршрутів евакуації.

3.7.2. Проводить першочергові (невідкладні) роботи в осередках пожеж, їх гасіння, а також під час виникнення аварій, катастроф, стихійного лиха; забезпечує органи управління і сили протипожежної служби необхідними матеріально-технічними засобами для запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та ліквідації їх наслідків у разі виникнення таких ситуацій.

3.7.3. Забезпечує органи управління і сили протипожежної служби необхідними матеріально-технічними засобами для запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та ліквідації їх наслідків у разі виникнення таких ситуацій.

3.7.4. Визначає потребу в матеріальних ресурсах, необхідних для проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт.

3.7.5. Координує дії з планування та здійснення організаційних та інженерно-технічних заходів щодо підвищення рівня протипожежного захисту об’єктів і територій.

 

3.8. Спеціалізована служба захисту сільськогосподарських тварин та рослин:

3.8.1. Проводить моніторинг стану забруднення радіоактивними та небезпечними хімічними речовинами, біологічними засобами сільськогосподарських угідь, продукції рослинництва, поверхневих вод, призначених для сільськогосподарських потреб.

3.8.2. Проводить спеціальну розвідку в місцях виникнення (загрози виникнення) надзвичайних ситуацій, шляхів руху сил цивільного захисту та маршрутів евакуації.

3.8.3. Проводить роботи з ліквідації епізоотій та епіфітотій, здійснює епізоотичний, фітосанітарний і токсикологічний контроль під час проведення робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій.

3.8.4. Здійснює відповідно до компетенції контроль за безпечністю харчових продуктів і кормів під час виникнення надзвичайних ситуацій, бере участь у здійсненні заходів щодо забезпечення безпечності харчових продуктів та сировини для їх виготовлення рослинного та тваринного походження.

3.8.5. Бере участь у здійсненні заходів щодо спеціальної обробки територій, приміщень, сільськогосподарських тварин і рослин, продукції тваринництва та рослинництва.

3.8.6. Бере участь у підготовці сільськогосподарської та спеціальної техніки для роботи на зараженій місцевості, спеціальної обробки тварин і рослин, що заражені (уражені), знезаражені території, приміщень, де зберігається продукція тваринництва та рослинництва.

3.8.7. Здійснює агрохімічне обстеження, ветеринарну діагностику, лікування тварин, що заражені (уражені), знезаражує посіви, пасовища і продукцію тваринництва та рослинництва.

3.8.8. Здійснює ветеринарно-санітарні та фітосанітарні заходи.

3.8.9. Бере участь у здійсненні заходів щодо захисту джерел і систем водопостачання для тварин від впливу небезпечних факторів ураження.

3.8.10. Організовує заходи із знищення зерна, продовольства, харчової сировини, фуражу та інших матеріальних засобів, що не підлягають знезараженню.

3.8.11. Забезпечує створення резерву спеціального майна і засобів для захисту свійських тварин та сільськогосподарських рослин у разі виникнення надзвичайних ситуацій.

3.8.12. Бере участь у сільськогосподарському виробництві на забруднених територіях, здійснює контроль за безпечністю такого виробництва.

3.8.13. Бере участь у зборі, утилізації або знищенні загиблих тварин і відходів тваринного походження.

 

4. Органи управління та сили

4.1. Організаційну структуру спеціалізованих служб, кількість їх підрозділів визначають керівники органів, суб’єктів господарювання, які утворили такі служби, з врахуванням техногенно-екологічної та природної обстановки, виробничих умов, функціонального призначення, обсягів виконання завдань із запобігання виникненню надзвичайних ситуацій і ліквідації їх наслідків, захисту населення і території у мирний час та особливий період, наявності і стану матеріально-технічної бази.

4.2. Організаційну структуру служби розробляє начальник служби за погодженням з керівниками відповідних органів управління та сил, організаційно об’єднаних у службу, та затверджує Миколаївський міський голова.

4.3. У складі служби передбачаються посади начальника служби, заступника начальника служби – начальника штабу, посади інших фахівців за напрямками їх діяльності.

4.4. Розподіл обов’язків між керівниками та іншими фахівцями служби здійснюється через розробку функціональних обов’язків для кожної посадової особи.

4.5. Загальне керівництво службою здійснює Миколаївський міський голова, безпосереднє – начальник служби.

4.6. Начальник служби здійснює керівництво службою безпосередньо та через штаб служби.

4.7. Штаб служби є основним органом управління начальника служби та утворюється з числа посадових осіб і відповідальних працівників відповідних органів управління та сил, організаційно об’єднаних у службу, без звільнення їх від виконання своїх функціональних обов’язків за штатною посадою.

4.8. Керівника штабу служби призначає начальник служби з числа своїх заступників.

4.9. Служба має право:

4.9.1. Одержувати безкоштовно від органів управління, суб’єктів господарювання незалежно від форм власності і підпорядкування інформацію, необхідну для виконання покладених на службу завдань.

4.9.2. Одержувати від служб нижчого рівня інформацію про хід підготовки до виконання завдань та надавати їм необхідну допомогу.

4.9.3. Надавати пропозиції щодо забезпечення заходів, пов’язаних з ліквідацією надзвичайних ситуацій, залученням органів управління та сил служби.

4.10. Начальник служби у межах своєї компетенції та повноважень має право:

4.10.1. Приймати рішення, видавати накази з питань виконання завдань і функціонування служби.

4.10.2. Впроваджувати у встановленому порядку план реагування на надзвичайні ситуації.

4.10.3. Здійснювати контроль за діяльністю органів управління, сил і формувань служби.

4.10.4. Проводити тренування з підготовки служби до дій за призначенням.

4.11. Основними силами служби є:

4.11.1. Органи управління та сили, організаційно об’єднані у службу.

4.11.2. Формування служби (спеціалізовані – в умовах мирного часу).

4.12. Основними засобами служби є:

4.12.1. Спеціальне обладнання та інша техніка, які використовуються службою.

4.12.2. Табельна техніка та майно відповідно до номенклатури (індивідуальні засоби захисту, радіометрична та дозиметрична апаратура, засоби та прилади хімічної розвідки, засоби зв’язку та оповіщення, інженерне, медичне та інше майно тощо).

4.13. Функціонування та залучення спеціалізованих служб для проведення спеціальних робіт і заходів з цивільного захисту, їх забезпечення здійснюється згідно з Кодексом цивільного захисту України у режимах повсякденного функціонування, підвищеної готовності, надзвичайної ситуації та надзвичайного стану відповідно до основних завдань і заходів єдиної державної системи цивільного захисту у таких режимах. В особливий період спеціалізовані служби функціонують відповідно до зазначеного Кодексу та з врахуванням особливостей, які визначають Закони України “Про правовий режим воєнного стану”, “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, а також інші нормативно-правові акти.

4.14. Облік працівників спеціалізованих служб, техніки та майна, якими такі служби укомплектовані, веде начальник штабу спеціалізованої служби.

4.15. Застосування формувань служби за призначенням і залучення до виконання завдань служби додаткових сил і засобів інших суб’єктів господарювання незалежно від форм власності та підпорядкування (які не входять до складу служби), здійснюється за розпорядженням Миколаївського міського голови.

 

5. Планування та організація діяльності

5.1. Основою управління службою є план реагування на надзвичайні ситуації, рішення начальника служби, розпорядження Миколаївський міського голови, а також розпорядчі акти органу управління вищого рівня, уповноваженого у справах цивільного захисту.

5.2. Управління силами та засобами служби забезпечується:

5.2.1. Своєчасним здійсненням заходів, які сприяють підвищенню стійкості роботи суб’єктів господарювання, організаційно об’єднаних у службу, в умовах мирного часу та особливого періоду.

5.2.2. Приведенням у визначені терміни сил і засобів служби у готовність до дій за призначенням.

5.2.3. Своєчасним доведенням до служб нижчого рівня завдань щодо їх застосування в умовах оперативної обстановки, керівництво та контроль за виконанням поставлених завдань, надання всебічної допомоги.

5.2.4. Чіткою взаємодією відповідних органів управління та сил, організаційно об’єднаних у службу, під час спільного виконання завдань.

5.2.5. Своєчасним залученням сил та засобів служби.

5.2.6. Завчасним створенням пунктів управління.

5.2.7. Обміном представниками з взаємодіючими службами, іншими органами управління.

5.2.8. Організацією збору інформації про оперативну обстановку, своєчасним її опрацюванням та обміном даними.

5.2.9. Оцінкою обстановки та передбаченням можливостей її змін, обґрунтованістю прийнятих рішень.

5.2.10. Комплексним використанням основних і дублюючих засобів управління та зв’язку.

5.2.11. Застосуванням формалізованих документів.

5.3. Готовність до дій за призначенням грунтується на:

5.3.1. Організації ведення обліку споруд, майна та інших засобів, які є у розпорядженні служби.

5.3.2. Розробці функціональних обов’язків посадовим особам служби.

5.3.3. Веденні обліку та поданні начальнику служби пропозицій з підбору керівних кадрів служби.

5.3.4. Своєчасному поданні звітності органам управління вищого рівня.

5.4. Для забезпечення планомірної діяльності та підтримання служби у постійній готовності до виконання завдань за призначенням у службі розробляються:

5.4.1. Положення про службу.

5.4.2. План реагування на надзвичайні ситуації.

5.5. План реагування на надзвичайні ситуації погоджує начальник управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення Миколаївської міської ради та затверджує начальник служби.

5.6. План коригується один раз на рік з відміткою у листі коригування та вводиться у дію рішенням начальника служби при загрозі або виникненні надзвичайних ситуацій.

5.7. Органи управління та сили, організаційно об’єднані у службу, перебувають у готовності до виконання завдань, передбачених планом реагування на надзвичайні ситуації, та виконують завдання за призначенням у разі введення його у дію.

 

6. Підготовка кадрів і навчання

 

6.1. Підготовка спеціалізованих служб проводиться згідно з:

6.1.1. Порядком підготовки до дій за призначенням органів управління та сил цивільного захисту, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 26.06.2013 № 443.

6.1.2. Порядком здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 26.06.2013 № 444.

6.1.3. Порядком проведення навчання керівного складу та фахівців, діяльність яких пов’язана з організацією і здійсненням заходів з питань цивільного захисту, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 23.10.2013 № 819.

6.2.  Підготовка служби організовується та здійснюється на підставі плану основних заходів цивільного захисту міста Миколаєва на відповідний рік, розпорядчих та організаційно-методичних актів ДСНС України і голови Миколаївської обласної державної адміністрації.

6.3. Підготовка керівного складу служби здійснюється у Навчально-методичному центрі цивільного захисту та безпеки життєдіяльності Миколаївської області за затвердженим планом комплектування Миколаївської області.

6.4. Навчання особового складу формувань служби здійснюється на основі організаційно-методичних вказівок за програмою підготовки формувань цивільного захисту, затвердженою Миколаївським міським головою.

6.5. Основними формами підготовки служби є командно-штабні навчання.

7. Матеріально-технічне забезпечення

 

7.1. Комплектування формувань служби особовим складом, забезпечення технікою, табельним майном, приладами, матеріальними ресурсами та засобами індивідуального захисту здійснюють суб’єкти господарювання, на базі яких ці формування створені.

7.2. Забезпечення служби автомобілями і спеціальним транспортом здійснюється за рахунок власного транспорту суб’єктів господарювання, а також за рахунок транспорту підприємств, наданого у тимчасове користування за розпорядженням Миколаївського міського голови.

7.3. Матеріально-технічне забезпечення служби при проведенні рятувальних та інших невідкладних робіт в умовах мирного часу та особливого періоду здійснюється в обсягах і у терміни, передбачені планом реагування на надзвичайні ситуації.

 

8. Фінансове забезпечення

8.1. Фінансування заходів служби здійснюється за рахунок коштів на загальновиробничі, адміністративно-управлінські і експлуатаційні витрати та за рахунок витрат з обігу госпрозрахункових підприємств, установ і організацій, організаційно об’єднаних у службу.

8.2. Витрати, пов’язані з утриманням формувань служби, які залучаються до ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, у разі їх загрози або виникнення в умовах мирного часу (виплата середньої заробітної плати, безоплатне харчування, транспортне забезпечення тощо), покладаються на:

8.2.1. Підприємства, установи та організації, на яких створені формування цивільного захисту.

8.2.2. Підприємства, установи та організації, в інтересах яких ведуться роботи.

8.2.3. Органи влади за рахунок резервних фондів відповідних бюджетів.

8.3. Під час ліквідації надзвичайних ситуацій місцевого та регіонального рівнів залучаються кошти підприємств, установ та організацій, на території яких вони виникли, та додатково регіональні, місцеві спеціальні фінансові та матеріальні резерви.

 

9. Організація управління та зв’язку

 

9.1. Для керівництва службою в умовах мирного часу та особливого періоду використовуються складові системи управління.

9.2. Управління силами служб здійснюється з основного (міського) та мобільних пунктів управління з використанням телефонно-телеграфних, мобільних засобів зв’язку та радіостанцій, а також за допомогою кур’єрів.

9.3. Зв’язок організовується згідно зі схемою організації оповіщення служби, яку розробляє служба та яка є складовою частиною плану реагування на надзвичайні ситуації.

 

10. Перевірка діяльності та функціонування

10.1. Перевірку готовності служби до вирішення завдань за призначенням здійснюється міським головою, його заступниками згідно з розподілом повноважень або іншими особами за їх дорученням, представниками Державної служби України з надзвичайних ситуацій.

10.2. Порядок перевірки та оцінка готовності спеціалізованих служб міста Миколаєва включає:

перевірку органів управління сил і засобів служби до дій за призначенням;

проходження начальником служби раз на три роки функціонального навчання з питань цивільного захисту відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 23.10.2013 № 819 “Про затвердження Порядку проведення навчання керівного складу та фахівців, діяльність яких пов’язана з організацією і здійсненням заходів з питань цивільного захисту”;

планування заходів з переведення спеціалізованої служби до функціонування в умовах надзвичайної ситуації та особливого періоду;

організацію та проведення спеціальних навчань (тренувань) відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 26.06.2013 №  443 “Про затвердження Порядку підготовки до дій за призначенням органів управління та сил цивільного захисту”;

готовність техніки та майна спеціального призначення до виконання завдань з цивільного захисту в мирний час та особливий період;

створення та поповнення матеріальних та інших резервів служби.

10.3. Конкретні строки, порядок проведення та організацію забезпечення перевірки визначає безпосередньо посадова особа, за планом якої ці заходи проводяться.

 

_______________________________________________________


знайшли помилку в тексті?
виділіть мишкою та натисніть: